BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Z badań nad sylwetką absolwenta matematycznych studiów
Instytucja:
Data: maj 2007 – czerwiec 2007
Badacz: Danuta Ciesielska, Joanna Major, Zbigniew Powązka
Abstrakt:

Badanie miało na celu poznanie: 1) opinii absolwentów oraz studentów piątego roku studiów matematycznych, rozpoczynających naukę w latach 2001 i 2002 o przebiegu ich studiów; 2) opinii o przydatności przedmiotów zrealizowanych w toku studiów; 3) częściowych informacji dotyczących podejmowania pracy w zawodzie nauczyciela przez absolwentów Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Próbę badawczą stanowiło ogółem 30 osób, w tym: 10 absolwentów, którzy dobrowolnie odpowiedzieli na ankietę przesłaną drogą internetową, oraz 20 studentów piątego roku, odpowiadających na arkuszach dostarczonych przez osoby, które prowadziły badanie. Zebrany materiał badawczy pozwolił stwierdzić, że większość badanych podjęła studia na Akademii Pedagogicznej w Krakowie w celu uzyskania zawodu nauczyciela. Respondenci oczekiwali zdobycia wysokich kompetencji nauczycielskich, najprawdopodobniej dlatego w odpowiedziach pojawiały się często głosy o zwiększenie liczby zajęć metodycznych, praktyk oraz zajęć z dydaktyki matematyki. Na podstawie odpowiedzi na pytania merytoryczne (w których proszono m.in. o zaproponowanie zajęć do tej pory nierealizowanych) stwierdzono, że aspiracje naukowe respondentów w dziedzinie matematyki nie wydają się priorytetowe. Wyniki badań wykazały ponadto konieczność przeprowadzenia reformy nauczycielskich studiów matematycznych.

Deskryptory TESE: absolwent szkoły wyższej, przebieg kariery zawodowej, zawód nauczyciela, model kształcenia nauczycieli, start zawodowy absolwentów
TESE descriptors: graduate, career advancement, teaching profession, teacher education model, transition from school to work
Publikacje:
  • Ciesielska, D., Major, J. i Powązka, Z. (2009). Z badań nad sylwetką absolwenta matematycznych studiów. Annales Universitatis Paedagogicae Cracovensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 2, 37-50.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"