BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Co studenci pedagogiki wiedzą o teorii chaosu i fraktali?
Instytucja:
Data: 2006 – 2007
Badacz: Kazimierz Wenta
Abstrakt:

Badanie miało na celu określenie poziomu wiedzy studentów pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego na temat teorii chaosu i fraktali przed uczestnictwem w wykładzie monograficznym obejmującym tę problematykę. Badaniem objęto 300 studentów studiów drugiego stopnia, którzy wypowiedzieli się w formie eseju (stanowiącego podstawę zaliczenia wykładu) na temat Co wiedziałem o teorii chaosu i fraktali przed wykładem? Analiza materiału badawczego pozwoliła stwierdzić, że ponad 60% respondentów nie wiedziało nic lub wiedziało bardzo niewiele, czym jest teoria chaosu i fraktale. Studenci wykazywali negatywne nastawienie do tej tematyki w kontekście pedagogiki – stosowania tego rodzaju wiedzy w naukowych analizach zjawisk wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych. Jednocześnie często trafnie potrafili wskazać artystyczne i naukowe odwzorowania mechanizmów chaosu i fraktali w twórczości literackiej i artystycznej.

Deskryptory TESE: student, wiedza, uniwersytet, nauki ścisłe, zawód nauczyciela
TESE descriptors: student, knowledge, universty, natural sciences, teaching profession
Publikacje:
  • Wenta, K. (2008). Co studenci pedagogiki wiedzą o teorii chaosu i fraktali? Dydaktyka Literatury, 28, 141-151.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"