| Tytuł badania: |
Co studenci pedagogiki wiedzą o teorii chaosu i fraktali? |
| Instytucja: |
|
| Data: |
2006 – 2007 |
| Badacz: |
Kazimierz Wenta |
| Abstrakt: |
Badanie miało na celu określenie poziomu wiedzy studentów pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego na temat teorii chaosu i fraktali przed uczestnictwem w wykładzie monograficznym obejmującym tę problematykę. Badaniem objęto 300 studentów studiów drugiego stopnia, którzy wypowiedzieli się w formie eseju (stanowiącego podstawę zaliczenia wykładu) na temat Co wiedziałem o teorii chaosu i fraktali przed wykładem? Analiza materiału badawczego pozwoliła stwierdzić, że ponad 60% respondentów nie wiedziało nic lub wiedziało bardzo niewiele, czym jest teoria chaosu i fraktale. Studenci wykazywali negatywne nastawienie do tej tematyki w kontekście pedagogiki – stosowania tego rodzaju wiedzy w naukowych analizach zjawisk wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych. Jednocześnie często trafnie potrafili wskazać artystyczne i naukowe odwzorowania mechanizmów chaosu i fraktali w twórczości literackiej i artystycznej. |
| Deskryptory TESE: |
student, wiedza, uniwersytet, nauki ścisłe, zawód nauczyciela |
| TESE descriptors: |
student, knowledge, universty, natural sciences, teaching profession |
| Publikacje: |
- Wenta, K. (2008). Co studenci pedagogiki wiedzą o teorii chaosu i fraktali? Dydaktyka Literatury, 28, 141-151.
|