Tytuł badania: |
Wychowanie do życia wartościowego w świetle badań przeprowadzonych wśród studentów uczelni rzeszowskich w 1994 roku |
Data: |
1994 |
Badacz: |
Wojciech Jandziś |
Abstrakt: |
Celem badania było udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: jak studenci oceniają swój poziom wychowania i wykształcenia w zakresie różnych dziedzin życia? Jak mocno na internalizację danych wartości wpływają szkoła, Kościół i dom rodzinny? Jaki poziom samooceny posiadają studenci i jak oceniają swoje wychowanie? Badaniem objęto 257 studentów Politechniki i WSP w Rzeszowie, w tym 183 kobiety i 74 mężczyzn. Potwierdzono doniosłą rolę rodziny w wychowaniu ogólnym, religijnym i kształtowaniu postaw obywatelskich badanych. Rola Kościoła w wychowaniu religijnym była bardzo znacząca, lecz nadal mniejsza od oddziaływania rodziny. Studenci najwyżej oceniali swoje wychowanie w zakresie moralności, następnie wychowanie intelektualne i kulturalne. Najgorzej oceniano własne wychowanie estetyczne. |
Deskryptory TESE: |
wychowanie dziecka, wychowanie moralne, religia, szkoła wyższa, student, wychowanie w rodzinie, komisja egzaminacyjna |
TESE descriptors: |
child rearing, moral education, religion, higher education, student, family education, board of examiners |
Publikacje: |
- Jandziś, W. (1997). Wychowanie do życia wartościowego w świetle badań przeprowadzonych wśród studentów uczelni rzeszowskich w 1994 roku. W: P. Tyrała (red.), Aspiracje a rzeczywistość edukacyjno-wychowawcza w okresie przeobrażeń strukturalnych państwa (s. 87-93). Rzeszów: Wydawnictwo WSP.
|