BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Efektywność zastosowania ćwiczeń i doświadczeń do realizacji treści prozdrowotnych na trzecim etapie edukacyjnym
Instytucja:
Data: [2007]
Badacz: Lesława Nowak
Abstrakt:

Celem badania było określenie wpływu ćwiczeń i doświadczeń na efektywność kształcenia uczniów gimnazjum podczas realizacji tematyki prozdrowotnej. Próbę badawczą stanowiła grupa 181 uczniów z województw świętokrzyskiego i lubelskiego. Tematyka zajęć na podstawie, których przeprowadzono badanie, obejmowała zagadnienia takie jak: skóra, odżywianie, udzielanie pierwszej pomocy, prawidłowy wypoczynek, przyczyny powstawania nałogów oraz ich skutki dla organizmu. W toku badania posłużono się scenariuszami zajęć z wykorzystaniem różnorodnych ćwiczeń realizowanych w klasach eksperymentalnych; scenariusze w klasach kontrolnych nie uległy zmianom. Do analizy wyników zastosowano pomiar dydaktyczny, w którym narzędziem badawczym był 34-zadaniowy test osiągnięć. Analiza zebranego materiału potwierdziła hipotezę o pozytywnym wpływie zastosowania ćwiczeń i doświadczeń przy realizacji tematyki prozdrowotnej na efektywność zdobytej przez uczniów wiedzy. Wykazano, że różnica ocen wahała się głównie w przedziale 0,2-0,35. Przewaga uczniów klas eksperymentalnych opierała się również na liczbie ocen celujących, bardzo dobrych oraz dobrych otrzymanych z testu sprawdzającego (w porównaniu z wynikami uczniów z klas kontrolnych).

Deskryptory TESE: efekt uczenia się, nauki o zdrowiu, szkolenie praktyczne, ćwiczenie, dydaktyka, edukacja zdrowotna, nauczanie zróżnicowane, postępy w nauce
TESE descriptors: learning outcome, health sciences, practical training, exercise, didactics, health education, differentiated teaching, study progress
Publikacje:
  • Nowak, L. (2008). Efektywność zastosowania ćwiczeń i doświadczeń do realizacji treści prozdrowotnych na III etapie edukacyjnym. Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 1-2(25-26), 156-160.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"