BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Efektywność zintegrowanego kształcenia matematycznego wspomaganego komputerem
Instytucja:
Data: [2006]
Badacz: Beata Kozieł
Abstrakt:

W badaniu próbowano stwierdzić, w jaki sposób kształcenie zintegrowane, wspomagane komputerem, pomaga w opanowaniu i utrwaleniu znajomości liczb naturalnych w zakresie od 0 do 100; stosowaniu poznanych wiadomości w sytuacjach problemowych; nabywaniu i utrwalaniu umiejętności porządkowania, porównywania i porównywania sum liczb naturalnych w zakresie od 0 do 100; opanowaniu i rozumieniu systemu dziesiątkowego. Posłużono się metodą eksperymentu pedagogicznego, uzupełnioną sondażem diagnostycznym wśród dyrektorów szkół podstawowych i nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, testami umiejętności dla grupy eksperymentalnej i kontrolnej, obserwacją uczniów w trakcie nauki i analizą dokumentów oraz metodą dialogową. W badaniu wzięło udział łącznie 72 uczniów, podzielonych na grupę eksperymentalną i kontrolną. W grupie eksperymentalnej zajęcia odbywały się w pracowni komputerowej z zastosowaniem trzech wybranych programów multimedialnych (TIK). Na podstawie wyników badania potwierdzono wstępną hipotezę, zgodnie z którą dzięki wspomaganiu komputerowemu uczniowie mieli osiągnąć wysoki poziom wiadomości i umiejętności arytmetycznych. Komputerowe wspomaganie miało podobny wpływ jak tradycyjne nauczanie na kształtowanie umiejętności porównywania liczb w zakresie od 0 do 100.

Deskryptory TESE: komputer, technologia informacyjno-komunikacyjna, Internet, sprzęt komputerowy, korzystanie z Internetu, nauczanie, postępy w nauce, efekt uczenia się, matematyka, wiedza, kompetencje
TESE descriptors: computer, ICT, Internet, hardware, Internet usage, teaching, study progress, learning outcome, mathematics, knowledge, competence
Publikacje:
  • Kozieł, B. (2007). Efektywność zintegrowanego kształcenia matematycznego wspomaganego komputerem. W: H. Siwek (red.), Efektywność kształcenia zintegrowanego. Implikacje dla teorii i praktyki (s. 205-211). Katowice: Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"