BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zainteresowania uczniów klas integracyjnych szkoły podstawowej aktywnością ruchową
Instytucja:
Data: 2008 – 2009
Badacz: Krzysztof Kałużny, Andrzej Rokita
Abstrakt:

Celem badania było określenie zainteresowania aktywnością fizyczną wśród uczniów klas integracyjnych szkoły podstawowej. Sformułowano następujące pytania badawcze: jakie są zainteresowania aktywnością ruchową uczniów z klas integracyjnych w szkole podstawowej; jakie są zainteresowania aktywnością ruchową niepełnosprawnych dziewcząt i chłopców z klas integracyjnych w szkole podstawowej; jakie są zainteresowania aktywnością ruchową pełnosprawnych dziewcząt i chłopców z klas integracyjnych. W badaniu uczestniczyło 193 uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej, w tym 85 dziewcząt i 108 chłopców. Do klasy czwartej uczęszczało siedem dziewcząt niepełnosprawnych i 18 zdrowych oraz siedmiu chłopców niepełnosprawnych i 23 zdrowych (łącznie 55 osób); do klas piątych – dziewięć dziewcząt niepełnosprawnych i 23 zdrowe, ośmiu chłopców niepełnosprawnych i 35 zdrowych (łącznie 75 osób); do klasy szóstej – dziewięć dziewcząt niepełnosprawnych i 19 zdrowych oraz pięciu chłopców niepełnosprawnych i 30 zdrowych. Wśród chłopców niepełnosprawnych największym zainteresowaniem cieszyła się piłka nożna, także: wrotkarstwo (czwartoklasiści, 57%), piłka ręczna (87% piątoklasistów), tenis stołowy (75% piątoklasistów), koszykówka, pływanie, łucznictwo i judo, karate (po 62% piątoklasistów), piłka siatkowa i ręczna (po 60% szóstoklasistów), koszykówka, pływanie, lekkoatletyka, judo, karate i łucznictwo (po 40% szóstoklasistów). Najmniej popularne były: kulturystyka (od 0% do 12%), taniec towarzyski (od 0% do 12%), ringo i badminton (od 0% do 25%). Pełnosprawni chłopcy najbardziej lubili: piłkę nożną (od 66% do 74%), pływanie (od 57% do 70%), łucznictwo (od 49% do 63%), koszykówka (od 43% do 47%). Wśród niepełnosprawnych dziewcząt najbardziej popularne były: koszykówka (86% czwartoklasistek), piłka siatkowa, ręczna, pływanie, łyżwiarstwo, lekkoatletyka, jeździectwo i wrotkarstwo (po 71% czwartoklasistek), gimnastyka, narciarstwo, ringo i taniec towarzyski (57% czwartoklasistek). W piątych klasach najpopularniejsze były: siatkówka i tenis ziemny (89%), piłka nożna, tenis stołowy i pływanie (78%), łyżwiarstwo i gimnastyka (po 67%). 56% lubiło jeździectwo. Szóstoklasistki preferowały: pływanie (78%), piłkę nożną, łyżwiarstwo, gimnastykę i wrotkarstwo (67%), koszykówkę, piłkę ręczną i kulturystykę (56%).

Author's Keywords: interest, motor activity, integrated school, disabled student, elementary school
Deskryptory TESE: sprawność, wychowanie fizyczne, upośledzenie, upośledzenie fizyczne, rozwój fizyczny
TESE descriptors: efficiency, physical education, disability, physical disability, physical development
Publikacje:
  • Kałużny, K. i Rokita, A. (2011). Zainteresowania uczniów klas integracyjnych szkoły podstawowej aktywnością ruchową. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 35, 146-150.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"