BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ gier anglojęzycznych na umiejętność pisania uczniów szkoły podstawowej
Instytucja:
Data: [2009]
Badacz: Anna Sojczyńska
Abstrakt:

Celem badania było określenie wpływu gier językowych wprowadzonych podczas lekcji na umiejętność pisania w języku angielskim uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Badaniem objęto 39 uczniów szkoły podstawowej w Zabrzu, z których 19 stanowiło grupę kontrolną (dziewięć dziewczynek i 10 chłopców), a 20 – grupę eksperymentalną (12 dziewczynek i ośmiu chłopców). W badaniu wykorzystano dane uzyskane za pomocą kwestionariusza własnej konstrukcji oraz testu sprawdzającego umiejętności pisania po angielsku (pretest i posttest). Klasa kontrolna przerobiła ten sam materiał co klasa eksperymentalna, z wyjątkiem grania w gry językowe. W klasie eksperymentalnej w ciągu trzech miesięcy wykorzystano pięć gier. Pod koniec każdej lekcji z zastosowaniem gry nauczyciel spisywał swoje spostrzeżenia. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że wprowadzone do programu nauczania gry językowe przyczyniły się do doskonalenia przez uczniów umiejętności pisania w języku angielskim. Wyniki uzyskane przez grupę eksperymentalną w postteście okazały się lepsze niż w przypadku grupy kontrolnej. Uczniowie popełniali mniej błędów, a ich wypowiedzi pisemne były dłuższe i bardziej zrozumiałe. Zauważono również, że uczniowie z grupy eksperymentalnej tworzyli wypowiedzi pisemne w języku obcym z większą łatwością, w atmosferze radości i zabawy.

Deskryptory TESE: angielski, gra dydaktyczna, umiejętności pisania, szkoła podstawowa, metoda aktywizująca, metodyka
TESE descriptors: English, educational game, written skills, primary school, activity method, learning theory
Publikacje:
  • Sojczyńska, A. (2010). Wpływ gier anglojęzycznych na umiejętność pisania uczniów szkoły podstawowej. Poliglota, 2(12), 29-37.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"