Obserwuj
Tytuł badania: |
Opinie nauczycieli dotyczące efektywności prowadzonych przez nich lekcji twórczości |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
2008 |
Badacz: |
Monika Modrzejewska-Świgulska |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie opinii nauczycieli realizujących lekcje twórczości. Badanie ewaluacyjne przeprowadzono po zakończeniu projektu Nasza szkoła – szkołą wspierającą uzdolnienia w płockich placówkach. Wśród nauczycieli zrealizowano wywiady grupowe (27 osób), wywiady swobodne (10 osób) oraz badania ankietowe (24 osoby). Respondenci odpowiadali na pytania o przebieg lekcji twórczości, sukcesy i porażki w procesie dydaktycznym, efektywność tego rodzaju zajęć dla uczniów. Wyniki badania jednoznacznie podkreślają pozytywny wpływ lekcji twórczości na poprawną atmosferę wzajemnej pracy i relacji uczeń – nauczyciel. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, nauczyciel, uzdolniony uczeń, innowacja edukacyjna, metoda aktywizująca |
TESE descriptors: |
evaluation, teacher, gifted pupil, educational innovation, activity method |
Publikacje: |
- Modrzejewska-Świgulska, M. (2008). Opinie nauczycieli dotyczące efektywności prowadzonych przez nich lekcji twórczości. Meritum, 3, 37-40.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.