BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Opinie nauczycieli dotyczące efektywności prowadzonych przez nich lekcji twórczości
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 2008
Badacz: Monika Modrzejewska-Świgulska
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii nauczycieli realizujących lekcje twórczości. Badanie ewaluacyjne przeprowadzono po zakończeniu projektu Nasza szkoła – szkołą wspierającą uzdolnienia w płockich placówkach. Wśród nauczycieli zrealizowano wywiady grupowe (27 osób), wywiady swobodne (10 osób) oraz badania ankietowe (24 osoby). Respondenci odpowiadali na pytania o przebieg lekcji twórczości, sukcesy i porażki w procesie dydaktycznym, efektywność tego rodzaju zajęć dla uczniów. Wyniki badania jednoznacznie podkreślają pozytywny wpływ lekcji twórczości na poprawną atmosferę wzajemnej pracy i relacji uczeń – nauczyciel.

Deskryptory TESE: ewaluacja, nauczyciel, uzdolniony uczeń, innowacja edukacyjna, metoda aktywizująca
TESE descriptors: evaluation, teacher, gifted pupil, educational innovation, activity method
Publikacje:
  • Modrzejewska-Świgulska, M. (2008). Opinie nauczycieli dotyczące efektywności prowadzonych przez nich lekcji twórczości. Meritum, 3, 37-40.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"