BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie wartości Politechniki Warszawskiej w kontekście strategicznym
Data: [2012]
Badacz: Ewa Masłyk-Musiał
Abstrakt:

Badanie miało na celu pomiar zasobów posiadanych przez Politechnikę Warszawską, które decydowały o atrakcyjności i przewadze konkurencyjnej uczelni. W badaniu posłużono się techniką ankiety, w tym ankietą tradycyjną i e-ankietą. Objęto nimi 1040 osób – nauczycieli akademickich, studentów trzeciego roku i kandydatów na studia. Badanie przeprowadzono na ośmiu z dziesięciu wydziałów PW. Wyniki badania dotyczące motywów studiowania i kluczowych czynników sukcesu (KKS) pozwoliły stwierdzić, że w odniesieniu do wartości wewnętrznych studenci i kandydaci na studia kładli nacisk na znaczenie reputacji uczelni wyrażonej w rozpoznawalności dyplomu, a w odniesieniu do wartości zewnętrznych respondenci częściej koncentrowali się na warunkach studiowania i zorientowaniu na kariery absolwentów. W opinii studentów i kandydatów na studia warunki studiowania i zorientowanie na kariery miały większe znaczenie niż szacowność uczelni. Z kolei w opinii kadry akademickiej głównymi czynnikami sukcesu uczelni na rynku edukacyjnym były: kadra naukowo-dydaktyczna i wizerunek uczelni. Kadra naukowo-dydaktyczna, choć w oczach studentów i kandydatów na studia okazała się relatywnie ważnym czynnikiem, zajmowała dalsze miejsce za pozostałymi czynnikami KKS decydującymi o sukcesie Politechniki Warszawskiej. Wydaje się zatem, że akademicy pragnęli pracować na uczelni, w której docenia się nadrzędną rolę kadry dydaktycznej jako ekspertów, a studenci chcieli studiować na uczelni, w której docenia się rolę studentów jako klientów uczelni i partnerów dla niej w procesach funkcjonowania i zmian.

Autorskie słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe, badania ankietowe, przewaga konkurecyjna
Author's Keywords: higher education, questionnaire survey, competitive position
Deskryptory TESE: szkoła wyższa, jakość kształcenia, kadra naukowa, kadra pedagogiczna, student, ewaluacja placówki edukacyjnej
TESE descriptors: higher education, quality of education, scientific staff, teaching staff, student, evaluation of an educational institution
Publikacje:
  • Masłyk-Musiał, E. (2012). Badanie wartości Politechniki Warszawskiej w kontekście strategicznym. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2, 109-124.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"