BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena barier i luk prawnych w kontekście efektywnej realizacji wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: październik 2012 – grudzień 2012
Badacz:
Abstrakt:

Głównym celem badania był przegląd obecnego stanu prawnego w kontekście zakresu wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego, a także identyfikacja i wskazanie istniejących oraz potencjalnych luk i barier, uniemożliwiających lub utrudniających skuteczne wdrażanie EFS w obecnej (2007-2013) i przyszłej (2014-2020) perspektywie. Na potrzeby niniejszego badania przyjęto, że barierami są istniejące przepisy prawne, które ograniczają skuteczność wdrażania EFS, natomiast luka rozumiana jest jako brak regulacji prawnych, który znacząco utrudnia lub wręcz uniemożliwia stosowanie ważnych instrumentów, potrzebnych do osiągnięcia celów EFS. Analiza prowadzona była w sześciu obszarach wdrażania EFS w Polsce: zatrudnienie, wykluczenie społeczne, adaptacyjność przedsiębiorstw, zdrowie, edukacja oraz wzrost potencjału administracji publicznej. Komponent raportu poświęcony edukacji zawiera następujące tematy: Problem braku zdefiniowania podmiotu odpowiedzialnego za realizację polityki „uczenia się przez całe życie”; Niewystarczająca współpraca szkół z pracodawcami; Problem dostępu osób niepełnosprawnych do systemu edukacji; Problem braku podstawy prawnej dla zakładania małych przedszkoli lub innych form opieki przedszkolnej przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą; Problem zatrudnienia nauczycieli. Cele szczegółowe objęły analizę sposobów modyfikacji wsparcia w ramach EFS, aby osiągnąć możliwie najlepsze efekty przy istniejącym stanie prawnym, identyfikację luk i barier prawnych, ocenianych przez przedstawicieli poszczególnych obszarów jako najważniejsze, a także określenie różnic w postrzeganiu problemów prawnych między interesariuszami.

Deskryptory TESE: ewaluacja, edukacja dorosłych, dostępność miejsc pracy, dostępność oświaty, uczenie się przez całe życie, pracodawca, osoby niepełnosprawne, kształcenie i szkolenie zawodowe, kształcenie pozaformalne, nauczyciel, placówka przedszkolna, zatrudnienie
TESE descriptors: evaluation, adult education, access to employment, access to education, lifelong learning, employer, people with disabilities, vocational education and training, non-formal learning, teacher, pre-primary institution, employment
Publikacje:
  • Ocena barier i luk prawnych w kontekście efektywnej realizacji wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Badanie dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Departamentu Zarządzania EFS. Raport końcowy. (bdw). Pobrane z http://www.efs.gov.pl/AnalizyRaportyPodsumowania/Documents/raport%20ko%C5%84cowy_luki%20i%20bariery%20prawne.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"