Obserwuj
Tytuł badania: |
Zagrożenia wobec dzieci w internecie |
Instytucja: |
|
Data: |
29 sierpnia 2008 – 8 września 2009 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania była analiza zagrożeń (szczególnie pornografia dziecięca), czyhających na dzieci w internecie (TIK), a także stanu wiedzy dorosłych na ten temat. Badaniu poddano 1999 ankiet internetowych, wypełnionych przez internautów w wieku powyżej 15 lat. Respondentom zadano pytanie o dostępność pornografii dziecięcej w internecie; częstotliwość przestępstw na tle seksualnym dotykających nieletnich; postaw wobec tego typu przestępstw oraz wiedzy użytkowników internetu na temat regulacji prawnych, zakazujących przestępstw internetowych wobec dzieci. Blisko jedna piąta wszystkich respondentów twierdziła, że zamieszczanie pornografii dziecięcej w internecie zdarza się często albo bardzo często. Prawie połowa badanych uważała, że zwalczanie pornografii dziecięcej jest możliwe, pozostali respondenci uznali jednak, że takie zabiegi nie są skuteczne. Do najsilniejszych barier w ochronie dzieci w internecie badani zaliczyli małą aktywność samych internautów, którzy nie zgłaszają nieprawidłowości. Za największe zagrożenie dla dzieci poruszających się w przestrzeni wirtualnej badani internauci uznali łatwy dostęp do treści pornograficznych i innych, nieodpowiednich dla ich wieku (brutalnych itp.). |
Deskryptory TESE: |
technologia informacyjno-komunikacyjna, Internet, dziecko zagrożone, krzywdzenie dzieci, korzystanie z Internetu |
TESE descriptors: |
ICT, Internet, child at risk, child abuse, Internet usage |
Publikacje: |
- Zagrożenia wobec dzieci w internecie. (2008). Pobrane z http://fdn.pl/badania
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.