BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Klasy sportowe w opinii uczniów szkół płockich
Instytucja:
Data: maj 2009 – czerwiec 2009
Badacz: Piotr Polańczyk
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu diagnozy poglądów młodzieży szkolnej na temat realizowania programu w klasach sportowych. Próbę badawczą stanowiło 508 uczniów, uczęszczających do szkół w Płocku (w tym 141 z klas szóstych szkół podstawowych, 265 z klas I-III szkół gimnazjalnych, 102 z klas I-III szkół ponadgimnazjalnych). W klasach respondentów uprawiano takie dyscypliny sportowe jak piłka ręczna, piłka nożna, koszykówka, lekkoatletyka, pływanie, badminton oraz wioślarstwo. Do zebrania materiału badawczego posłużono się kwestionariuszem ankietą Klasy sportowe w opinii uczniów. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że w znacznej większości we wszystkich typach szkół decyzję o wyborze klasy sportowej podjęli uczniowie samodzielnie – 55% w szkole podstawowej (SP), 56% w gimnazjum (G) oraz 64% w szkołach ponadgimnazjalnych (SPG). W następnej kolejności wpływ na decyzję mieli trener (SP – 25%, G – 18%, SPG – 17%) oraz rodzice (po 9% na każdym etapie edukacji). Najczęściej wymienianymi oczekiwaniami uczniów wobec klasy sportowej (we wszystkich typach szkół) była możliwość treningu ulubionej dyscypliny (SP – 47%, G – 29%, SPG – 23%), następnie rywalizacja sportowa (SP – 13%, G – 23%, SPG – 30%) oraz osiągnięcie sukcesu (SP – 21%, G – 20%, SPG – 25%). Uczniowie za największą korzyść uczęszczania do klasy sportowej uznali łączenie nauki i sportu (SP – 34%, G – 46%, SPG – 62%). Zapytani natomiast o wyobrażenia związane z własną karierą sportową najczęściej wskazywali na dalszy trening (SP – 47%, G – 57%, SPG – 58%).

Deskryptory TESE: ocena uczących się, postawa, klasa, wychowanie fizyczne, planowanie edukacji
TESE descriptors: evaluation of students, attitude, class, physical education, educational planning
Publikacje:
  • Polańczyk, P. (2011). Klasy sportowe w opinii uczniów szkół płockich. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 7, 24-30.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"