Obserwuj
Tytuł badania: |
Problem handlu dziećmi w Polsce – opinie i doświadczenia profesjonalistów |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Gabriela Zawadzka |
Abstrakt: |
Celem badania było rozpoznanie skali problemu handlu dziećmi w Polsce oraz poznanie opinii profesjonalistów na ten temat. Do przeprowadzenia badania użyto dwóch technik badawczych: ankiety i wywiadu, którymi objęto 67 pracowników placówek interwencyjnych i opiekuńczych oraz funkcjonariuszy straży granicznej i policji (64% badanych stanowiły kobiety). Respondentom zadano pytania o terminologię zjawiska handlu dziećmi, doświadczenia zawodowe z nim związane, profil potencjalnej ofiary, działania profilaktyczne, pożądane cechy systemu identyfikacji dzieci będących ofiarami handlu ludźmi, znajomość podmiotów zajmujących się tego rodzaju przestępczością. Wyniki badania potwierdziły: wysoki stopień zgodności wypowiedzi profesjonalistów z Polski ze zdaniem środowiska niezależnych ekspertów z organizacji międzynarodowych, jak również szerokiego grona opinii publicznej na temat handlu dziećmi; bezwzględną potrzebę zapobiegania temu zjawisku. |
Deskryptory TESE: |
dziecko zagrożone, migrant, profilaktyka, sierota, Internet |
TESE descriptors: |
child at risk, migrant, prevention, orphan, Internet |
Publikacje: |
- Zawadzka, G. (2010). Problem handlu dziećmi w Polsce – opinie i doświadczenia profesjonalistów. Dziecko Krzywdzone, 4. Pobrane z http://fdn.pl/artykuly-6?cat1=559&cat2=674&cat3=726
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.