BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Edukacja w placówkach penitencjarnych (opinie, interpretacje pedagogiczne)
Data: 2008
Badacz: Natalia Stankowska
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę opinii studentów pedagogiki resocjalizacyjnej na temat edukacji i resocjalizacji w placówkach penitencjarnych. Badaniem ankietowym objęto 236 studentów. Wyniki badania porównano z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w latach 2002-2003. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że – podobnie jak w badaniach wcześniejszych – respondenci akceptowali stosowanie zasady podmiotowości w resocjalizacji oraz wyrażali wiarę w sam proces resocjalizacji. 60% studentów zadeklarowało wiarę w sukces programów naprawczych, przekładających się na pozytywną, prospołeczną zmianę zachowania. Badani twierdzili, że każdy człowiek może się zmienić przy sprawiedliwej karze i dobrej resocjalizacji. Taki sam wyniki uzyskano w badaniu z lat 2002-2003 (60%). 82% badanych uważało za słuszne przyznawanie praw osadzonym. Odsetek ten niemal nie uległ zmianie w porównaniu z badaniem wcześniejszym (84%). Znakomita większość, bo 96% respondentów, wyraziła gotowość do dalszej nauki, rozwoju i pogłębiania umiejętności zawodowych. W poprzedniej edycji odpowiedzi takiej udzieliło 98% studentów. 68% zamierzało podjąć się pracy zgodnej z uzyskanym wykształceniem, czyli nieco mniej niż w latach 2002-2003 (75%).

Author's Keywords: education, culture and techniques for resocialization, penal institutions
Deskryptory TESE: resocjalizacja, student, prawa człowieka, postawa, szkoła wyższa
TESE descriptors: correctional education, student, human rights, attitude, higher education
Publikacje:
  • Stankowska, N. (2012). Edukacja w placówkach penitencjarnych (opinie, interpretacje pedagogiczne). Chowanna, 2(39), 383-390.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"