Obserwuj
Tytuł badania: |
Lifelong learning and European Reality : Learning motivation of lower qualified workers – qualitative study in eight European countries |
Typ badania: |
międzynarodowe |
Instytucja: |
|
Data: |
2004 – 2005 |
Badacz: |
Peter Bacher, Barbara Birke, Jørgen Brems, Lars Christensen, Hanna Danihelkova, Helmut Hafner, Daniela Harlinghausen, Hanna Havas, Ton Knobbaut, John Konrad, Saara Luukannel, Jyri Manninen, Magnus van der Meer, Jolanta Religa, Helle Toft |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza przyczyn braku aktywności pracowników nisko wykwalifikowanych na polu edukacji ustawicznej oraz analiza strategii pracodawców w zakresie podnoszenia kwalifikacji swoich pracowników. Do badania przystąpiło siedem krajów partnerskich. W każdym z nich przeprowadzono wywiad tematyczny z 24 nisko wykwalifikowanymi pracownikami w dwóch firmach. Ponadto wywiadami tematycznymi objęto pracowników działów HR badanych firm, jak również pracowników zewnętrznych podmiotów szkoleniowych, świadczących usługi dla tych przedsiębiorstw. Analizy wyników dokonano poprzez kategoryzację, liczenie, przegląd treści i tematów. |
Deskryptory TESE: |
kwalifikacje zawodowe, motywacja, kształcenie i szkolenie zawodowe, przedsiębiorstwo, możliwości zatrudnienia, oferta edukacyjna, przekwalifikowanie, rozwój umiejętności zawodowych |
TESE descriptors: |
vocational qualification, motivation, vocational education and training, enterprise, employment opportunities, educational provision, retraining, skill development |
Publikacje: |
- Manninen, J. i Birke, B. (2005). Lifelong learning and European Reality : Learning motivation of lower qualified workers – qualitative study in eight European countries. Pobrane z http://studyvisits.cedefop.europa.eu/assets/upload/documentation/doc_year_catalog/LLL&motivationlow%20qualified_report.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.