BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Matura 2005. Sprawozdanie
Kolejne lata cyklu: 2005 2009 2010 2011 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: kwiecień 2005 – maj 2005
Badacz:
Abstrakt:

Cele badania: zaprezentowanie organizacji i przebiegu egzaminu maturalnego, w tym charakterystyka narzędzi egzaminacyjnych; prezentacja danych statystycznych dotyczących egzaminu; przedstawienie wniosków z przeprowadzonego egzaminu. Egzamin maturalny obejmuje trzy obowiązkowe przedmioty: język polski (w części ustnej i pisemnej), język obcy nowożytny (w części ustnej i pisemnej), wybrany przedmiot (w części pisemnej). Oprócz tego uczeń mógł zdawać egzamin z jednego, dwóch lub trzech przedmiotów dodatkowych. W roku 2005 po raz pierwszy przeprowadzono maturę w formie egzaminu zewnętrznego. Egzamin maturalny zdało 86,5% abiturientów (przy czym 92,5% z nich to absolwenci liceów ogólnokształcących, a 67,1% liceów profilowanych). Maturę z historii sztuki zdało 87% uczniów, z matematyki 85,3%, a z pozostałych przedmiotów – ponad 90%. Egzaminy rozpoczęły się 18 kwietnia, a zakończyły wraz w maju 2005. Do matury przystąpiło ponad 309 tys. absolwentów w 3889 szkołach. Arkusze egzaminacyjne zostały sprawdzone i ocenione na przełomie maja i czerwca przez egzaminatorów Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych. Szczegółowe wyniki egzaminu przesłano do szkół. Sprawozdanie z egzaminu zostało opracowane przez CKE i upublicznione w czerwcu 2005 roku. W celu bardziej miarodajnego porównania wyników całej populacji zdających spośród różnych skal znormalizowanych wykorzystanych w pomiarze dydaktycznym badacze wybrali dziewięciostopniową skalę staninową.

Deskryptory TESE: przejście ze szkoły średniej do wyższej, egzamin, ewaluacja, postępy w nauce, egzamin pisemny, egzamin końcowy, test standaryzowany, jakość kształcenia, jakość nauczania, ministerstwo edukacji
TESE descriptors: transition from upper secondary to higher education, examination, evaluation, study progress, written examination, final examination, standardised test, quality of education, teaching quality, ministry of education
Publikacje:
  • Matura 2005 : Sprawozdanie ogólne. (2005). Pobrane z http://www.cke.edu.pl/images/stories/Wyniki/ogolny1.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"