Obserwuj
Tytuł badania: |
Postawy studentów wobec e-Obawy przed uczeniem się na odległość : Opinie łódzkich studentów |
Kolejne lata cyklu: |
2008
2010
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 – 2011 |
Badacz: |
Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza postaw łódzkich studentów wobec kształcenia e-learningowego (TIK). Badanie o charakterze audytoryjnym przeprowadzono w formie ankiety wśród 262 studentów pierwszego roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia na kierunku zarządzanie Uniwersytetu Łódzkiego. W badanej próbie 65,6% respondentów stanowiły kobiety. Studenci odpowiadali na pytania o zalety i wady kształcenia przez internet, korzystanie z nowoczesnych technologii, opinie na temat samodzielnego kształcenia się, obawy i bariery związane z zastosowaniem e-learningu jako formy nauki na studiach. Wyniki badania wskazały na jednoznacznie pozytywny stosunek studentów do formy kształcenia się i studiowania za pomocą platform internetowych. Respondenci na ogół nie mieli żadnych obaw związanych z e-learningiem. 8% zwróciło uwagę, że by móc uczestniczyć w takich zajęciach, musiałoby unowocześnić swoje komputery. Studenci wysoko oceniali swoje kompetencje komputerowe; prawie wszyscy posiadali własne komputery. Gorzej natomiast oceniali umiejętności samodzielnego uczenia się. Do trudności zaliczali przede wszystkim brak motywacji i systematyczności; część z nich wolała uczyć się, uczestnicząc w tradycyjnych zajęciach. |
Deskryptory TESE: |
e-kształcenie, Internet, student, korzystanie z Internetu, dostęp do Internetu, samodzielne uczenie się, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
e-learning, Internet, student, Internet usage, Internet access, independent learning, distance learning, computer-assisted learning, ICT |
Publikacje: |
- Striker, M. i Wojtaszczyk, K. (2011). Obawy przed uczeniem się na odległość : Opinie łódzkich studentów. e-mentor, 4. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/41/id/862
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.