BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Postawy studentów wobec e-Obawy przed uczeniem się na odległość : Opinie łódzkich studentów
Kolejne lata cyklu: 2008 2010
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 2010 – 2011
Badacz: Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza postaw łódzkich studentów wobec kształcenia e-learningowego (TIK). Badanie o charakterze audytoryjnym przeprowadzono w formie ankiety wśród 262 studentów pierwszego roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia na kierunku zarządzanie Uniwersytetu Łódzkiego. W badanej próbie 65,6% respondentów stanowiły kobiety. Studenci odpowiadali na pytania o zalety i wady kształcenia przez internet, korzystanie z nowoczesnych technologii, opinie na temat samodzielnego kształcenia się, obawy i bariery związane z zastosowaniem e-learningu jako formy nauki na studiach. Wyniki badania wskazały na jednoznacznie pozytywny stosunek studentów do formy kształcenia się i studiowania za pomocą platform internetowych. Respondenci na ogół nie mieli żadnych obaw związanych z e-learningiem. 8% zwróciło uwagę, że by móc uczestniczyć w takich zajęciach, musiałoby unowocześnić swoje komputery. Studenci wysoko oceniali swoje kompetencje komputerowe; prawie wszyscy posiadali własne komputery. Gorzej natomiast oceniali umiejętności samodzielnego uczenia się. Do trudności zaliczali przede wszystkim brak motywacji i systematyczności; część z nich wolała uczyć się, uczestnicząc w tradycyjnych zajęciach.

Deskryptory TESE: e-kształcenie, Internet, student, korzystanie z Internetu, dostęp do Internetu, samodzielne uczenie się, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: e-learning, Internet, student, Internet usage, Internet access, independent learning, distance learning, computer-assisted learning, ICT
Publikacje:
  • Striker, M. i Wojtaszczyk, K. (2011). Obawy przed uczeniem się na odległość : Opinie łódzkich studentów. e-mentor, 4. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/41/id/862
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"