Obserwuj
Tytuł badania: |
Bariery we wdrażaniu e-learningu na uczelni wyższej w opinii studentów |
Kolejne lata cyklu: |
2008
2010
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
luty 2008 – styczeń 2009 |
Badacz: |
Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza barier we wdrażaniu kształcenia e-learningowego (TIK) na uczelni wyższej. Badanie zreazliowano w dówch edycjach (luty 2008 i styczeń 2009). Do zebrania materiału badawczego posłużono się ankietą audytoryjną. Próba liczyła 420 studentów studiów niestacjonarnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Ankietowani odpowiadali na pytania o przeszkody natury technicznej i merytorycznej w studiowaniu metodą e-learningu. W wyniku przeprowadzonego badania wykazano, że zdaniem respondentów najczęstsze przeszkody w korzystaniu z rozwiązań e-learningu stanowiły: preferowanie pracy „twarzą w twarz” z nauczycielem w obecności innych studentów (46,9%), brak samodyscypliny do regularnej pracy z materiałem szkoleniowym (43,8%) oraz brak motywacji do samodzielnego uczenia się (36,0%). W dalszej kolejności wskazywano m.in.: obawę, że kurs może być nieciekawy (20,2%), konieczność unowocześnienia komputera (12,1%), a także niechęć do zabierania głosu w dyskusji (10,5%). |
Deskryptory TESE: |
Internet, nauczanie na odległość, dostęp do Internetu, korzystanie z Internetu, student, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
Internet, distance learning, Internet access, Internet usage, student, ICT |
Publikacje: |
- Striker, M. i Wojtaszczyk, K. (2009). Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej (cz. I). e-mentor, 4. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/31/id/676
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.