BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Bariery we wdrażaniu e-learningu na uczelni wyższej w opinii studentów
Kolejne lata cyklu: 2008 2010
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: luty 2008 – styczeń 2009
Badacz: Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza barier we wdrażaniu kształcenia e-learningowego (TIK) na uczelni wyższej. Badanie zreazliowano w dówch edycjach (luty 2008 i styczeń 2009). Do zebrania materiału badawczego posłużono się ankietą audytoryjną. Próba liczyła 420 studentów studiów niestacjonarnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Ankietowani odpowiadali na pytania o przeszkody natury technicznej i merytorycznej w studiowaniu metodą e-learningu. W wyniku przeprowadzonego badania wykazano, że zdaniem respondentów najczęstsze przeszkody w korzystaniu z rozwiązań e-learningu stanowiły: preferowanie pracy „twarzą w twarz” z nauczycielem w obecności innych studentów (46,9%), brak samodyscypliny do regularnej pracy z materiałem szkoleniowym (43,8%) oraz brak motywacji do samodzielnego uczenia się (36,0%). W dalszej kolejności wskazywano m.in.: obawę, że kurs może być nieciekawy (20,2%), konieczność unowocześnienia komputera (12,1%), a także niechęć do zabierania głosu w dyskusji (10,5%).

Deskryptory TESE: Internet, nauczanie na odległość, dostęp do Internetu, korzystanie z Internetu, student, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: Internet, distance learning, Internet access, Internet usage, student, ICT
Publikacje:
  • Striker, M. i Wojtaszczyk, K. (2009). Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej (cz. I). e-mentor, 4. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/31/id/676
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"