BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciele akademiccy o e-learningu
Kolejne lata cyklu: 2008 2010
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: styczeń 2008
Badacz: Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza postaw nauczycieli akademickich związanych z wprowadzeniem e-learningu. Badania przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety wśród 21 nauczycieli akademickich pracujących na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Respondentów poproszono o udzielenie informacji na temat umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym (TIK), korzystania z internetu, możliwości opracowania kursów e-learningowych czy pomysłów na pracę ze studentami przy pomocy komputerów. Jak wynika z badania: najwięcej planów nauczycieli związanych z wykorzystaniem możliwości platformy e-learningowej dotyczy: umieszczania zadań pisemnych i organizowania elektronicznych konsultacji (po 71%). Wyniki badania potwierdziły chęć naukowców do stosowania e-learningu w pracy dydaktycznej.

Deskryptory TESE: Internet, nauczanie na odległość, technologia informacyjno-komunikacyjna, kadra naukowa, korzystanie z Internetu, e-kształcenie
TESE descriptors: Internet, distance learning, ICT, scientific staff, Internet usage, e-learning
Publikacje:
  • Striker, M. i Wojtaszczyk, K. (2009). Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej (cz. II). e-mentor, 5, 46-50.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"