Obserwuj
Tytuł badania: |
Nauczyciele akademiccy o e-learningu |
Kolejne lata cyklu: |
2008
2010
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
styczeń 2008 |
Badacz: |
Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza postaw nauczycieli akademickich związanych z wprowadzeniem e-learningu. Badania przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety wśród 21 nauczycieli akademickich pracujących na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Respondentów poproszono o udzielenie informacji na temat umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym (TIK), korzystania z internetu, możliwości opracowania kursów e-learningowych czy pomysłów na pracę ze studentami przy pomocy komputerów. Jak wynika z badania: najwięcej planów nauczycieli związanych z wykorzystaniem możliwości platformy e-learningowej dotyczy: umieszczania zadań pisemnych i organizowania elektronicznych konsultacji (po 71%). Wyniki badania potwierdziły chęć naukowców do stosowania e-learningu w pracy dydaktycznej. |
Deskryptory TESE: |
Internet, nauczanie na odległość, technologia informacyjno-komunikacyjna, kadra naukowa, korzystanie z Internetu, e-kształcenie |
TESE descriptors: |
Internet, distance learning, ICT, scientific staff, Internet usage, e-learning |
Publikacje: |
- Striker, M. i Wojtaszczyk, K. (2009). Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej (cz. II). e-mentor, 5, 46-50.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.