BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów – studium przypadku
Instytucja:
Data: październik 2007 – marzec 2008
Badacz: Piotr Betlej
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza umiejętności studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w zakresie obsługi komputera i korzystania z internetu (TIK) oraz zapoznanie się z opiniami studentów o różnych formach kształcenia i organizowaniu egzaminów w formie elektronicznej. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety wśród 414 studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Ankietowani wypowiadali się na temat zalet i wad e-learningu, preferencji trybu i sposobu prowadzenia zajęć za pośrednictwem internetu, oceny dotychczasowych kursów e-learningowych prowadzonych przez uczelnię. Wyniki badania potwierdzają pozytywny stosunek studentów do e-learningu jako formy kształcenia i przeprowadzania egzaminów. Co czwarta badana osoba uznała za główną zaletę e-learningu oszczędność czasu. Prawie tyle samo badanych twierdziło, że taka forma kształcenia sprzyja indywidualizacji procesu nauczania. Za główną wadę e-kształcenia 26,5% respondentów uznało brak możliwości bezpośredniego kontaktu z prowadzącym zajęcia. 27,5% studentów akceptowało komunikację z prowadzącym za pomocą poczty e-mailowej.

Deskryptory TESE: e-kształcenie, Internet, nauczanie na odległość, student, korzystanie z Internetu, technologia informacyjno-komunikacyjna, e-mail
TESE descriptors: e-learning, Internet, distance learning, student, Internet usage, ICT, e-mail
Publikacje:
  • Betlej, P. (2009). E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów – studium przypadku. e-mentor, 1. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor28.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"