Obserwuj
Tytuł badania: |
E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów – studium przypadku |
Instytucja: |
|
Data: |
październik 2007 – marzec 2008 |
Badacz: |
Piotr Betlej |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza umiejętności studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w zakresie obsługi komputera i korzystania z internetu (TIK) oraz zapoznanie się z opiniami studentów o różnych formach kształcenia i organizowaniu egzaminów w formie elektronicznej. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety wśród 414 studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Ankietowani wypowiadali się na temat zalet i wad e-learningu, preferencji trybu i sposobu prowadzenia zajęć za pośrednictwem internetu, oceny dotychczasowych kursów e-learningowych prowadzonych przez uczelnię. Wyniki badania potwierdzają pozytywny stosunek studentów do e-learningu jako formy kształcenia i przeprowadzania egzaminów. Co czwarta badana osoba uznała za główną zaletę e-learningu oszczędność czasu. Prawie tyle samo badanych twierdziło, że taka forma kształcenia sprzyja indywidualizacji procesu nauczania. Za główną wadę e-kształcenia 26,5% respondentów uznało brak możliwości bezpośredniego kontaktu z prowadzącym zajęcia. 27,5% studentów akceptowało komunikację z prowadzącym za pomocą poczty e-mailowej. |
Deskryptory TESE: |
e-kształcenie, Internet, nauczanie na odległość, student, korzystanie z Internetu, technologia informacyjno-komunikacyjna, e-mail |
TESE descriptors: |
e-learning, Internet, distance learning, student, Internet usage, ICT, e-mail |
Publikacje: |
- Betlej, P. (2009). E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów – studium przypadku. e-mentor, 1. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor28.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.