BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Too young to leave the nest? The effects of school starting age
Data: [2008]
Badacz: Sandra E. Black, Paul Devereux, Kjell G. Salvanes
Abstrakt:

Przedmiotem badania były długoterminowe konsekwencje wieku rozpoczęcia nauki szkolnej (w postaci m.in. zarobków osiąganych w dorosłym życiu). W badaniu ograniczono się do europejskich danych na temat zarobków osób w wieku 24-35 lat. W grupie tej około 94% populacji posiada jakieś przychody. Dla ułatwienia przyjęto, że zarobki zależą od dwóch czynników – dostępności pracy oraz wysokości pensji. Wśród osób znajdujących się bliżej granicy 24 lat większe znaczenie ma zwykle dostępność pracy, a wśród starszych osób – wysokość zarobków. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić zależność, zgodnie z którą im wyższy wiek rozpoczęcia nauki szkolnej, tym niższe zarobki badanych w wieku do 30 lat. Zależność ta wystąpiła w grupie zarówno kobiet, jak i mężczyzn. W wieku 30 lat wpływ wieku rozpoczęcia nauki na zarobki maleje niemal do zera, a wspomniana zależność jest prawie zawsze nieistotna statystycznie.

Author's Keywords: children, school starting age, IQ scores, starting age
Deskryptory TESE: Norwegia, czas trwania obowiązku szkolnego, wiek wstępowania do szkoły, rynek pracy, kariera zawodowa, wiek, Europa
TESE descriptors: Norway, duration of compulsory education, school starting age, labour market, career, age, Europe
Publikacje:
  • Black, S.E., Devereux, P.J. i Salvanes, K.G. (2008). Too young to leave the nest? The effects of school starting age. Pobrane z http://www.voxeu.org/article/effects-school-starting-age
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"