Obserwuj
Tytuł badania: |
Stan wiedzy studentów SGH w zakresie możliwości wykorzystania Internetu |
Instytucja: |
|
Data: |
2004 |
Badacz: |
Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło, Jacek Wójcik |
Abstrakt: |
Celem badania była analiza korzystania z internetu (TIK) przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w celach dydaktycznych oraz poszukiwania ofert pracy. Do zebrania materiału badawczego posłużono się techniką ankiety. Kwestionariusz skierowano do 1496 studentów SGH. Finalnie do analizy zakwalifikowano wyniki 1487 osób. Pytania badawcze dotyczyły częstotliwości korzystania z internetu, umiejętności wyszukiwania informacji, miejsca najczęstszego korzystania z sieci, dostępu do poczty elektronicznej, rodzajów odwiedzanych stron. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że respondenci często i powszechnie korzystali z internetu (jedynie co 10. badany deklarował, że łączy się z siecią rzadko). Ustalono, że codziennie z połączenia internetowego korzystały dwie trzecie ankietowanych. Zgodnie ze zgromadzonymi odpowiedziami odnotowano również, że trzy czwarte respondentów oceniło swoje umiejętności i wiedzę na temat internetu jako bardzo dobre i dobre (źle i raczej źle oceniło je mniej niż 2,5% studentów). |
Deskryptory TESE: |
Internet, korzystanie z Internetu, student, technologia informacyjno-komunikacyjna, komputer |
TESE descriptors: |
Internet, Internet usage, student, ICT, computer |
Publikacje: |
- Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M., Wójcik, J. (2005). Stan wiedzy studentów SGH w zakresie możliwości wykorzystania Internetu. e-mentor, 4. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor11.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.