BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Children talk about their early experiences at school
Data: [2013]
Badacz: Freda Briggs, Gillian K. Potter
Abstrakt:

Badanie dotyczyło kwestii związanych z polityką okresu przejściowego, praktykami i gotowością szkolną dzieci. W ramach badania dokonano pomiaru opinii dzieci na temat ich wczesnych doświadczeń szkolnych. Do zebrania materiału posłużono się wywiadem indywidualnym. Próba liczyła 100 dzieci. Wiek respondentów mieścił się w przedziale od 5 do 6 lat. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że choć dzieci dobrze przystosowują się do warunków szkolnych, wiele z nich obawia się emocjonalnych aspektów funkcjonowania w środowisku szkolnym (w tym kary, nudy i braku możliwości dokonywania wyboru). Zgodnie z uzyskanymi odpowiedziami wykazano również, że połowa uczniów lubiła szkołę przez większość czasu, 83% zaś stwierdziło, że nie lubią szkoły.

Deskryptory TESE: wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, dziecko, postawa, szkoła podstawowa, Australia
TESE descriptors: school starting age, transition from pre-primary to primary education, child, attitude, primary school, Australia
Publikacje:
  • Potter, G.K. i Briggs, F. (2003). Children talk about their early experiences at school. Australian Journal of Early Childhood, 28(3), 44-49.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"