BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Does Compulsory Schooling Attendance Affect Schooling and Earnings?
Data: [1991]
Badacz: Joshua D. Angrist, Alan B. Krueger
Abstrakt:

Celem badania było określenie związku między wiekiem rozpoczęcia nauki szkolnej i czasem trwania obowiązku szkolnego a osiągnięciami szkolnymi i późniejszymi zarobkami uczniów. W badaniu wykorzystano eksperyment naturalny, wynikający z prawa regulującego obowiązek szkolny w Stanach Zjednoczonych – zależnie od tego, w jakim miesiącu rodzą się dzieci, trafiają one w różnym wieku do szkoły, obowiązek szkolny zobowiązuje zaś wszystkie do kontynuowania nauki do 16. lub 17. roku życia. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że osoby urodzone na początku roku zaczynają szkołę w starszym wieku i mogą w związku z tym wcześniej zakończyć kształcenie, realizując mniejszy zakres programu nauczania niż osoby urodzone pod koniec roku. 25% potencjalnego odpadu szkolnego pozostaje w szkole ze względu na prawo nakazujące obowiązek szkolny, co oznacza, że spośród wszystkich uczniów rzucających szkołę uczniowie młodsi stanowią 25%. Estymacja powrotu do edukacji w oparciu o dane rzeczonych młodszych uczniów okazała się bliższa rozkładowi regresji liniowej niż w przypadku szacowania tego wpływu na podstawie całej populacji uczniów.

Deskryptory TESE: Stany Zjednoczone, wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, kariera szkolna, kariera zawodowa
TESE descriptors: United States, school starting age, transition from pre-primary to primary education, school career, career
Publikacje:
  • Angrist, J.D. i Krueger, A.B. (1991). Does Compulsory Schooling Attendance Affect Schooling and Earnings? The Quarterly Journal of Economics, 106, 979-1014.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"