BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: The Persistence of Early Childhood Maturity: International Evidence of Long-Run Age Effects
Typ badania: międzynarodowe
Data: 2006
Badacz: Kelly Bernard, Elizabeth Dhuey
Abstrakt:

Przedmiotem badania był długookresowy wpływ wieku rozpoczęcia nauki szkolnej na osiągnięcia szkolne uczniów. W badaniu wykorzystano dane z pięciu źródeł: Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) z 1995 i 1999 roku, Early Childhood Longitudinal Study (ECLS), National Education Longitudinal Study (NELS), dane administracyjne dla Kolumbii Brytyjskiej, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Analiza materiału badawczego pozwoliła stwierdzić, że istnieje zróżnicowanie w faktycznym wieku rozpoczęcia nauki szkolnej ze względu na odgórnie wyznaczony termin rozpoczęcia obowiązku szkolnego, niezależny od miesiąca urodzenia dziecka. W związku z tym „najstarsze” dzieci są w przybliżeniu o 20% starsze od „najmłodszych”. To zróżnicowanie w początkowej dojrzałości wpływa w dalszej perspektywie na osiągnięcia uczniów we wszystkich krajach OECD. Szczególnie istotna okazała się prawidłowość, zgodnie z którą najmłodsze dzieci z każdej kohorty osiągają wyniki o 4-12 percentyli niższe niż ich starsi koledzy z klasy czwartej oraz o 2-9 percentyli niższe niż starsi koledzy z klasy ósmej. Dane z Kanady oraz Stanów Zjednoczonych ujawniły, że najmłodsi członkowie każdej kohorty są mniej skłonni do podjęcia kształcenia wyższego na uniwersytecie.

Deskryptory TESE: kraj OECD, wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, kariera szkolna, kariera zawodowa
TESE descriptors: OECD country, school starting age, transition from pre-primary to primary education, school career, career
Publikacje:
  • Bernard, K. i Dhuey, E. (2006). The Persistence of Early Childhood Maturity: International Evidence of Long-Run Age Effects. The Quarterly Journal of Economics, 121(4), 1437-1472.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"