Obserwuj
Tytuł badania: |
Communication and continuity in the transition from kindergarten to school |
Data: |
1999 |
Badacz: |
Stig Broström |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania była problematyka przejścia dzieci z przedszkola do szkoły podstawowej. Badaniem objęto 375 duńskich dzieci, które proszono o sformułowanie oczekiwań odnośnie szkoły. Wyniki porównano z rezultatami analogicznego badania przeprowadzonego w 1995 roku wśród 565 uczniów. Analiza wyników pozwoliła stwierdzić, że w 1995 roku oczekiwania aż 12% uczniów charakteryzowały się niepewnością i nerwowością. W 1999 roku odsetek ten wyniósł 19%, a spośród tej grupy 5% oczekiwało, że będą uczyć się w szkole autorytarnej, w której nauczyciel ma pełną władzę nad uczniami i wykorzystuje ją do uciskania dzieci. 24% ogółu badanych wyraziło oczekiwania związane z karceniem ze strony nauczyciela, który nakazuje dzieciom ciszę i nieruchome siedzenie. Większość spośród dzieci postrzegających szkołę jako instytucję autorytarną, w której trzeba siedzieć nieruchomo i milczeć, stanowili chłopcy. |
Deskryptory TESE: |
wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, postawa, uczeń, szkoła podstawowa |
TESE descriptors: |
school starting age, transition from pre-primary to primary education, attitude, pupil, primary school |
Publikacje: |
- Broström, S. (2000). Communication and continuity in the transition from kindergarten to school. Pobrane z http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/LED/tec/pdf/brostrom.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.