BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Communication and continuity in the transition from kindergarten to school
Data: 1999
Badacz: Stig Broström
Abstrakt:

Przedmiotem badania była problematyka przejścia dzieci z przedszkola do szkoły podstawowej. Badaniem objęto 375 duńskich dzieci, które proszono o sformułowanie oczekiwań odnośnie szkoły. Wyniki porównano z rezultatami analogicznego badania przeprowadzonego w 1995 roku wśród 565 uczniów. Analiza wyników pozwoliła stwierdzić, że w 1995 roku oczekiwania aż 12% uczniów charakteryzowały się niepewnością i nerwowością. W 1999 roku odsetek ten wyniósł 19%, a spośród tej grupy 5% oczekiwało, że będą uczyć się w szkole autorytarnej, w której nauczyciel ma pełną władzę nad uczniami i wykorzystuje ją do uciskania dzieci. 24% ogółu badanych wyraziło oczekiwania związane z karceniem ze strony nauczyciela, który nakazuje dzieciom ciszę i nieruchome siedzenie. Większość spośród dzieci postrzegających szkołę jako instytucję autorytarną, w której trzeba siedzieć nieruchomo i milczeć, stanowili chłopcy.

Deskryptory TESE: wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, postawa, uczeń, szkoła podstawowa
TESE descriptors: school starting age, transition from pre-primary to primary education, attitude, pupil, primary school
Publikacje:
  • Broström, S. (2000). Communication and continuity in the transition from kindergarten to school. Pobrane z http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/LED/tec/pdf/brostrom.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"