
Obserwuj
Tytuł badania: |
E-learning – badanie potrzeb nauczycieli |
Instytucja: |
|
Data: |
sierpień 2003 – wrzesień 2003 |
Badacz: |
Elżbieta Gajek |
Abstrakt: |
Celem badania (o charakterze studium przypadku) było poznanie opinii słuchaczy stacjonarnych doszkalających kursów dla nauczycieli na temat wprowadzenia kursów online. Badanie przeprowadzono podczas kursów dla nauczycieli różnych przedmiotów, organizowanych przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerowych w Warszawie. Kwestionariusze ankiety wypełniło 341 osób. Respondenci odpowiadali na pytania o motywację dokształcania, doświadczenia odbytych kursów na odległość, umiejętności korzystania z komputera i internetu (TIK), sposoby i częstotliwość korzystania z internetu, zalety i wady e-learningu. Wyniki badania pokazały, że edukacja w formie zdalnym cieszy się przychylnością wśród badanej grupy nauczycieli. Niemniej jednak respondenci wskazywali czynniki, które w sposób istotny – ich zdaniem – mogą powodować niechęć do kształcenia online. Były wśród nich m.in.: brak kontaktu z prowadzącym, brak czasu, brak dostępu do internetu. |
Deskryptory TESE: |
Internet, potrzeby szkoleniowe, nauczyciel, nauczanie na odległość, e-kształcenie, edukacja dorosłych, korzystanie z Internetu, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
Internet, training need, teacher, distance learning, e-learning, adult education, Internet usage, ICT |
Publikacje: |
- Gajek, E. (2005). E-learning – badanie potrzeb nauczycieli. e-mentor, 4, 40-42.

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.