BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: E-learning – badanie potrzeb nauczycieli
Instytucja:
Data: sierpień 2003 – wrzesień 2003
Badacz: Elżbieta Gajek
Abstrakt:

Celem badania (o charakterze studium przypadku) było poznanie opinii słuchaczy stacjonarnych doszkalających kursów dla nauczycieli na temat wprowadzenia kursów online. Badanie przeprowadzono podczas kursów dla nauczycieli różnych przedmiotów, organizowanych przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerowych w Warszawie. Kwestionariusze ankiety wypełniło 341 osób. Respondenci odpowiadali na pytania o motywację dokształcania, doświadczenia odbytych kursów na odległość, umiejętności korzystania z komputera i internetu (TIK), sposoby i częstotliwość korzystania z internetu, zalety i wady e-learningu. Wyniki badania pokazały, że edukacja w formie zdalnym cieszy się przychylnością wśród badanej grupy nauczycieli. Niemniej jednak respondenci wskazywali czynniki, które w sposób istotny – ich zdaniem – mogą powodować niechęć do kształcenia online. Były wśród nich m.in.: brak kontaktu z prowadzącym, brak czasu, brak dostępu do internetu.

Deskryptory TESE: Internet, potrzeby szkoleniowe, nauczyciel, nauczanie na odległość, e-kształcenie, edukacja dorosłych, korzystanie z Internetu, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: Internet, training need, teacher, distance learning, e-learning, adult education, Internet usage, ICT
Publikacje:
  • Gajek, E. (2005). E-learning – badanie potrzeb nauczycieli. e-mentor, 4, 40-42.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"