BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: E-learning jako dyfuzja innowacji na obszarach Unii Europejskiej
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Andrzej Kaleta
Abstrakt:

Analizie poddano wyniki badań zrealizowanych w ramach dwóch projektów badawczo-rozwojowych: Euracademy Observatory (czyli europejskiego monitoringu kształcenia ustawicznego, wspomaganego technologiami informatycznymi, kierowanego do średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw oraz osób samozatrudniających się na obszarach wiejskich, realizowanego w latach 2005-2007 na obszarach wiejskich Grecji, Finlandii, Hiszpanii, Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii i Węgier), a także E-ruralnet (czyli Sieci Promocji Nauczania na Odległość dla Rozwoju Obszarów Wiejskich, realizowanego w latach 2009-2011 na obszarach wiejskich Grecji, Estonii, Finlandii, Hiszpanii, Niemiec, Polski, Portugalii, Szwecji, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch). Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano, że większość wiejskich kursantów szkoleń e-learningowych (TIK) legitymowała się wykształceniem wyższym magisterskim lub niepełnym wyższym. Zgodnie z danymi niemal połowa słuchaczy (48%) przynajmniej trzykrotnie w ciągu tygodnia korzystała z materiałów dostępnych na platformie internetowej. Odnotowano, że dla pewnej grupy respondentów trudności studiowania mogły wynikać z braku bezpośrednich kontaktów z wykładowcami i innymi uczestnikami kursu. Dodatkowo zwrócono uwagę, że tylko niewielka część kursów e-learningowych była adresowana do mieszkańców wsi. Do głównych przyczyn tego stanu zaliczono: brak dostępu do szerokopasmowego internetu, analfabetyzm cyfrowy oraz brak możliwości finansowania.

Autorskie słowa kluczowe: e-learning
Author's Keywords: education, e-learning, rural areas, innovations, diffusion of innovation
Deskryptory TESE: Internet, Unia Europejska, e-kształcenie, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, obszar wiejski, innowacja edukacyjna, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: Internet, European Union, e-learning, distance learning, computer-assisted learning, rural area, educational innovation, ICT
Publikacje:
  • Kaleta, A. (2014). E-learning jako dyfuzja innowacji na obszarach Unii Europejskiej. Kultura i Edukacja, 2, 134-145.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"