Obserwuj
Tytuł badania: |
Młodzież Pogranicza 2009 |
Kolejne lata cyklu: |
2007
2008
2009
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Martyna Bach, Tomasz Bobko, Krzysztof Buczkowski, Paulina Chachura, Patrycja Chmielowiec, Barbara Ciekańska, Beata Cyrańska, Magdalena Czerniecka, Joanna Dec, Piotr Długosz, Dariusz Fedak, Magdalena Flader, Sylwia Fus, Aleksandra Gawron, Edyta Gerczak, Adrian Grelak, Wojciech Hataś, Emil Jastrząb, Marlena Jedynak, Małgorzata Jeweczko, Barbara Kaławaj, Ewa Kasprzyk, Dorota Kondzioła, Karolina Kosyło, Grzegorz Kruk, Justyna Kubas, Maria Kurpyta, Sylwia Kwolek, Katarzyna Lemczyk, Ewa Lewicka, Joanna Łysik, Dominika Maj, Magdalena Majewska, Agnieszka Maksym, Katarzyna Małojowicz, Magdalena Mazur, Joanna Milo, Jolanta Milo, Elżbieta Moskwa, Rafał Nykiel, Izabela Oleszczuk, Aneta Olszańska, Joanna Petryczkiewicz, Katarzyna Pieszko, Anna Pilch, Karolina Pop-Ścibor, Iwona Pruchnicka, Anna Rodzeń, Łukasz Rudy, Joanna Sęk, Maciej Skiba, Maciej Sowiński, Sylwia Szkoła, Damian Wernik, Przemysław Wernik, Aleksandra Worobel |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza aspiracji edukacyjno-zawodowych młodzieży zamieszkujących obszary pogranicza. Badanie zostało przeprowadzone metodą sondażową przez studentów drugiego roku socjologii w ramach przedmiotu projekt empiryczny. Za pomocą ankiety audytoryjnej studenci zebrali dane z 24 szkół ponadgimnazjalnych, uzyskali 1273 odpowiedzi zwrotne. Ankietowani udzielili odpowiedzi na pytania o ich plany edukacyjno-zawodowe, stosunek do przemian ustrojowych i integracji europejskiej, identyfikacje społeczne. |
Deskryptory TESE: |
młodzież, ocena uczących się, postawa, postawa wobec szkoły, miejsce zamieszkania |
TESE descriptors: |
youth, evaluation of students, attitude, attitude towards school, place of residence |
Publikacje: |
- Długosz, P. (oprac.). (2009). Młodzież Pogranicza 2009. Pobrane z http://www.pwsw.pl/teksty-cbnm
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.