Obserwuj
Tytuł badania: |
Starting school: What do the children say? |
Data: |
[1999] |
Badacz: |
Sue Dockett, Bob Perry |
Abstrakt: |
Badanie stanowiło część szerszego projektu badawczego, poświęconego problematyce przejścia dzieci z przedszkola do szkoły podstawowej. Badaniem objęto 50 dzieci, które niedawno rozpoczęły naukę w pierwszej klasie. Wywiady dotyczyły doświadczeń, oczekiwań i wyobrażeń dzieci związanych ze szkołą. Jednym z motywów podjęcia badania była chęć udzielenia dzieciom głosu oraz uwzględnienia ich aktywnej roli w badaniach mających na celu zrozumienie procesu przejścia do szkoły. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że wypowiedzi dzieci koncentrowały się na regułach napotkanych w życiu szkolnym oraz odczuciach badanych, czy też ich postawie względem uczęszczania do szkoły. Przeanalizowano wypowiedzi dzieci w kontekście różnego rodzaju wspomnianych reguł i zasad, postrzeganych przez dzieci konsekwencji ich naruszenia oraz różnorodnych postaw prezentowanych przez dzieci. |
Author's Keywords: |
elementary school, young children, transition, rules, disposition |
Deskryptory TESE: |
przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, edukacja przedszkolna, wiek wstępowania do szkoły, postawa wobec szkoły, dziecko, Australia |
TESE descriptors: |
transition from pre-primary to primary education, pre-primary education, school starting age, attitude towards school, child, Australia |
Publikacje: |
- Dockett, S. i Perry, B. (1999). Starting school: What do the children say? Early Childhood & Care, 159, 107-119.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.