BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Starsza młodzież szkolna a religia (Młodzież '92)
Projekt badawczy:
  • Młodzież '92
pokaż badania
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 9 kwietnia 1992 – 28 kwietnia 1992
Badacz:
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono na 1289-osobowej ogólnopolskiej losowej próbie uczniów ostatnich klas dziennych szkół średnich i zasadniczych zawodowych. Badana młodzież, podobnie do badanej w tym samym roku populacji dorosłych, charakteryzowała się wysokim poziomem deklarowanej wiary (6% zadeklarowało się jako osoby głęboko wierzące, 77% jako wierzące) oraz religijności (73% ankietowanych osób uczestniczyło w praktykach religijnych co najmniej raz w tygodniu). Również podobny jak u osób dorosłych odsetek młodzieży opowiedział się za nieobowiązkowym nauczaniem religii w szkole (50%), rzadziej natomiast za nauką obowiązkową (15%). Młodzież częściej niż dorośli oczekiwała nauczania religii w punktach katechetycznych, a nie w szkole. Ocena szkolnych lekcji religii okazała się natomiast bardzo zróżnicowana z nieznaczną przewagą określeń typu normalneciekawe nad nudne.

Deskryptory TESE: młodzież, religia, szkoła średnia, szkoła średnia o profilu zawodowym, katolicyzm
TESE descriptors: youth, religion, secondary school, vocational school, Catholicism
Publikacje:
  • CBOS. (1992). Starsza młodzież szkolna a religia. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1992/K_044_92.PDF
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"