Obserwuj
Tytuł badania: |
Starsza młodzież szkolna a religia (Młodzież '92) |
Projekt badawczy: |
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
9 kwietnia 1992 – 28 kwietnia 1992 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono na 1289-osobowej ogólnopolskiej losowej próbie uczniów ostatnich klas dziennych szkół średnich i zasadniczych zawodowych. Badana młodzież, podobnie do badanej w tym samym roku populacji dorosłych, charakteryzowała się wysokim poziomem deklarowanej wiary (6% zadeklarowało się jako osoby głęboko wierzące, 77% jako wierzące) oraz religijności (73% ankietowanych osób uczestniczyło w praktykach religijnych co najmniej raz w tygodniu). Również podobny jak u osób dorosłych odsetek młodzieży opowiedział się za nieobowiązkowym nauczaniem religii w szkole (50%), rzadziej natomiast za nauką obowiązkową (15%). Młodzież częściej niż dorośli oczekiwała nauczania religii w punktach katechetycznych, a nie w szkole. Ocena szkolnych lekcji religii okazała się natomiast bardzo zróżnicowana z nieznaczną przewagą określeń typu normalne i ciekawe nad nudne. |
Deskryptory TESE: |
młodzież, religia, szkoła średnia, szkoła średnia o profilu zawodowym, katolicyzm |
TESE descriptors: |
youth, religion, secondary school, vocational school, Catholicism |
Publikacje: |
- CBOS. (1992). Starsza młodzież szkolna a religia. Pobrane z http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1992/K_044_92.PDF
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.