Obserwuj
Tytuł badania: |
Studenci o edukacji zdrowotnej. Problematyka prozdrowotna w planach nauczania i treściach kształcenia w opinii studentów jako przyszłych pedagogów specjalnych |
Instytucja: |
|
Data: |
2002 – 2006 |
Badacz: |
Elżbieta Maria Minczakiewicz |
Abstrakt: |
Celem badania było porównanie oferty kształcenia na kierunku pedagogika specjalna z samooceną studentów dotyczącą stanu wiedzy i przygotowania do zawodu, Jednym z etapów badania był sondaż diagnostyczny przeprowadzony wśród studentów pedagogiki specjalnej (specjalności: oligofrenopedagogika, surdopedagogika, tyflopedagogika, pedagogika terapeutyczna, resocjalizacja) na pierwszym, trzecim i piątym roku z różnych ośrodków akademickich z Bydgoszczy, Gdańska, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Warszawy i Zielonej Góry. Łącznie w badaniu wzięło udział 197 studentów, którzy udzielili odpowiedzi za pomocą kwestionariusza wywiadu w rozmowie ukierunkowanej. Pytania badawcze koncentrowały się wokół zagadnienia samooceny wiedzy studentów o zdrowiu i jego ochronie. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że wszyscy studenci dysponowali stosunkowo dużą wiedzą na temat zdrowia i higieny człowieka. Zauważono ponadto, że kobiety miały znacznie większą wiedzę na ten temat niż mężczyźni studiujący na takim samym roku. Studenci zwracali uwagę na niedostateczny zasób wiedzy na temat profilaktyki. |
Deskryptory TESE: |
edukacja zdrowotna, program nauczania, student, oferta edukacyjna, nauczyciel kształcenia specjalnego, zdrowie, problemy zdrowotne, wiedza, choroba, profilaktyka |
TESE descriptors: |
health education, curriculum, student, educational provision, SEN teacher, health, health problems, knowledge, illness, prevention |
Publikacje: |
- Minczakiewicz, E. (2007). Studenci o edukacji zdrowotnej. Problematyka prozdrowotna w planach nauczania i treściach kształcenia w opinii studentów jako przyszłych pedagogów specjalnych. Lider, 9. Pobrane z http://www.lider.szs.pl/biblioteka/download.php?plik_id=1256&f=artykul_1256.doc
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.