Obserwuj
Tytuł badania: |
Stosunek do lekcji wychowania fizycznego a aktywność fizyczna w czasie wolnym gimnazjalistów w Rawiczu |
Instytucja: |
|
Data: |
2005 |
Badacz: |
Zofia Stolaś |
Abstrakt: |
Celem badania była odpowiedź, czy istnieje zależność między stosunkiem do lekcji wychowania fizycznego (WF) a aktywnością fizyczną (AF) w czasie wolnym gimnazjalistów. Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Badaniem objęto 149 chłopców oraz 169 dziewcząt w wieku 15-16 lat mieszkających w Rawiczu. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zdecydowanie więcej uczniów (53%) niż uczennic (16,6%) podejmowało aktywność fizyczną o odpowiedniej częstości (cztery razy i częściej). Wykazano również, że respondenci deklarujący pozytywny stosunek do lekcji WF-u częściej podejmowali aktywność fizyczną w czasie wolnym. Na podstawie zgromadzonego materiału odnotowano również, że najważniejszym motywem podejmowania pozaszkolnej aktywności fizycznej była zabawa (67,5% dziewcząt i 66,4% chłopców). W dalszej kolejności wskazywano utrzymanie kondycji (odpowiednio 62,7% i 55,0%) oraz poprawę zdrowia (45,6% i 43,0%). Do najbardziej lubianych form aktywności wśród dziewcząt zaliczono spacer (79,9%) i jazdę na rowerze (66,3%), natomiast wśród chłopców – gry zespołowe i także jazdę na rowerze (po 61,6%). |
Autorskie słowa kluczowe: |
wychowanie fizyczne, aktywność fizyczna |
Deskryptory TESE: |
wychowanie fizyczne, postawa wobec szkoły, zajęcia pozaszkolne, zajęcia rekreacyjne, pedagogika czasu wolnego, rozwój fizyczny |
TESE descriptors: |
physical education, attitude towards school, out-of-school-hours provision, leisure activities, leisure education, physical development |
Publikacje: |
- Stolaś, Z. (2009). Stosunek do lekcji wychowania fizycznego a aktywność fizyczna w czasie wolnym gimnazjalistów w Rawiczu. Lider, 11, 24-26.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.