Obserwuj
Tytuł badania: |
Opinie nauczycieli wychowania fizycznego o nowej podstawie programowej |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Ewa Głogowska-Nowak, Ryszard Jezierski |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie opinii nauczycieli na temat założeń reformy programowej w zakresie zajęć z wychowania fizycznego. Badanie przeprowadzono za pomocą sondażu diagnostycznego (ankieta z 12 pytaniami) wśród 110 nauczycieli wychowania fizycznego z Wrocławia, Oławy i Świdnicy. Pytania badawcze dotyczyły m.in. znajomości założeń wprowadzanej podstawy programowej, źródeł informacji o reformie, wyobrażeń na temat pracy z nową podstawą programową, postulowanych tematów szkoleń w tym obszarze, a także oceny przygotowania szkoły do wprowadzenia założeń nowego dokumentu. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zdecydowana większość (79,1%) nauczycieli znała założenia nowej podstawy programowej. Ustalono, że głównym źródłem wiedzy na temat reformy był internet (48,8%). W ocenie 60% respondentów stan posiadanych przez nich informacji był dostateczny. Jednocześnie odnotowano, że jedynie 37,47% badanych miało własną wizję realizacji nowej podstawy programowej. Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano również, że zdaniem ponad jednej trzeciej respondentów nowa podstawa programowa nie spełni oczekiwań jej adresatów (tzn. uczniów i rodziców), a prawie połowa badanych nauczycieli nie miała zdania w tej kwestii. |
Deskryptory TESE: |
nauczyciel, wychowanie fizyczne, reforma programu nauczania, ocena nauczycieli, reforma szkolnictwa, program nauczania, postawa, nauczanie |
TESE descriptors: |
teacher, physical education, curriculum reform, evaluation of teachers, educational reform, curriculum, attitude, teaching |
Publikacje: |
- Głogowska-Nowak, E. i Jezierski, R. (2011). Opinie nauczycieli wychowania fizycznego o nowej podstawie programowej. Lider, 6. Pobrane z http://www.lider.szs.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=206&Itemid=56
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.