BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Projekt edukacyjny dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w Starogardzie Gdańskim Stać nas na więcej
Projekt badawczy:
  • Stać nas na więcej
Instytucja:
Data: 1 stycznia 2009 – 31 grudnia 2010
Badacz: Anna Kocik, Anna Konkolewska, Kornela Maternicka, Magdalena Urbaś, Bogumiła Zagłoba
Abstrakt:

Celem ogólnym projektu Stać nas na więcej było doskonalenie kompetencji dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli ze Starogardu Gdańskiego w latach 2009-2010. Do celów szczegółowych projektu zaliczono: podniesienie wyników egzaminów zewnętrznych (sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego) w stosunku do wyniku roku 2008; wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; integracja środowiska oświatowego Starogardu Gdańskiego – udział w kursach nauczycieli z różnych szkół; aktywizacja zawodowa nauczycieli szkół starogardzkich poprzez uczestnictwo w wybranych dwóch kursach. Szkolenia przeprowadzone w ramach projektu adresowano do dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów oraz do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Kursy poświęcono zagadnieniom pedagogicznym, psychologicznym i metodyce nauczania. W ramach komponentu badawczego projektu przeprowadzono badanie, mające na celu określenie stopnia opanowania wybranych standardów wymagań sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Przeanalizowano sprawdziany napisane przez uczniów klas trzecich i piątych szkoły podstawowej oraz drugich gimnazjalnych (łącznie: 2182 sprawdziany). Wyniki zostały opracowane przez nauczycieli uczestniczących w kursie Planowanie procesu nauczania na podstawie diagnozy edukacyjnej. Oprócz niniejszego badania przeprowadzono także ewaluację szkoleń w każdej z 35 grup kursowych. 74,77% kursantów oceniło szkolenia na ocenę bardzo dobrą, 19,27% – na dobrą, 4,13% – na dostateczną. Przydatność szkoleń w pracy zawodowej za bardzo dobrą uznało 77,52% nauczycieli. Oprócz powyższych dwóch badań przeprowadzono ankietę Szkoła mojego dziecka wśród 180 losowo wybranych rodziców uczniów ze szkół biorących udział w projekcie. 118 rodziców było zadowolonych z metod i sposobu pracy nauczycieli, 47 osób uważało, że w szkole opracowano sprawiedliwy system oceniania, 101 twierdziło, że w szkole panuje dobra atmosfera. 59 rodziców zadeklarowało, że mają dobre relacje z nauczycielami.

Deskryptory TESE: egzamin, test standaryzowany, przejście ze szkoły podstawowej do gimnazjum, szkolnictwo podstawowe, szkolnictwo średnie pierwszego stopnia, uczeń
TESE descriptors: examination, standardised test, transition from primary to lower secondary education, primary education, lower secondary, pupil
Publikacje:
  • Projekt edukacyjny dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w Starogardzie Gdańskim "Stać nas na więcej". (2012). Pobrane z http://www.kuratorium.gda.pl/pliki/prezentacja%20projektu%20Stac%20nas%20na%20wiecej.ppt
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"