Obserwuj
Tytuł badania: |
Projekt edukacyjny dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w Starogardzie Gdańskim Stać nas na więcej |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: |
|
Data: |
1 stycznia 2009 – 31 grudnia 2010 |
Badacz: |
Anna Kocik, Anna Konkolewska, Kornela Maternicka, Magdalena Urbaś, Bogumiła Zagłoba |
Abstrakt: |
Celem ogólnym projektu Stać nas na więcej było doskonalenie kompetencji dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli ze Starogardu Gdańskiego w latach 2009-2010. Do celów szczegółowych projektu zaliczono: podniesienie wyników egzaminów zewnętrznych (sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego) w stosunku do wyniku roku 2008; wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; integracja środowiska oświatowego Starogardu Gdańskiego – udział w kursach nauczycieli z różnych szkół; aktywizacja zawodowa nauczycieli szkół starogardzkich poprzez uczestnictwo w wybranych dwóch kursach. Szkolenia przeprowadzone w ramach projektu adresowano do dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów oraz do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Kursy poświęcono zagadnieniom pedagogicznym, psychologicznym i metodyce nauczania. W ramach komponentu badawczego projektu przeprowadzono badanie, mające na celu określenie stopnia opanowania wybranych standardów wymagań sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Przeanalizowano sprawdziany napisane przez uczniów klas trzecich i piątych szkoły podstawowej oraz drugich gimnazjalnych (łącznie: 2182 sprawdziany). Wyniki zostały opracowane przez nauczycieli uczestniczących w kursie Planowanie procesu nauczania na podstawie diagnozy edukacyjnej. Oprócz niniejszego badania przeprowadzono także ewaluację szkoleń w każdej z 35 grup kursowych. 74,77% kursantów oceniło szkolenia na ocenę bardzo dobrą, 19,27% – na dobrą, 4,13% – na dostateczną. Przydatność szkoleń w pracy zawodowej za bardzo dobrą uznało 77,52% nauczycieli. Oprócz powyższych dwóch badań przeprowadzono ankietę Szkoła mojego dziecka wśród 180 losowo wybranych rodziców uczniów ze szkół biorących udział w projekcie. 118 rodziców było zadowolonych z metod i sposobu pracy nauczycieli, 47 osób uważało, że w szkole opracowano sprawiedliwy system oceniania, 101 twierdziło, że w szkole panuje dobra atmosfera. 59 rodziców zadeklarowało, że mają dobre relacje z nauczycielami. |
Deskryptory TESE: |
egzamin, test standaryzowany, przejście ze szkoły podstawowej do gimnazjum, szkolnictwo podstawowe, szkolnictwo średnie pierwszego stopnia, uczeń |
TESE descriptors: |
examination, standardised test, transition from primary to lower secondary education, primary education, lower secondary, pupil |
Publikacje: |
- Projekt edukacyjny dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w Starogardzie Gdańskim "Stać nas na więcej". (2012). Pobrane z http://www.kuratorium.gda.pl/pliki/prezentacja%20projektu%20Stac%20nas%20na%20wiecej.ppt
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.