BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Semiologiczna analiza treści perswazyjnych w prasie młodzieżowej
Data: [2008]
Badacz: Marta Klimowicz
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę semiologiczną prasy młodzieżowej. W warstwie teoretycznej badania oparto się przede wszystkim na perspektywie Rolanda Barthes'a. Wśród analizowanych tytułów znalazły się: Bravo, Bravo GirlTwist. Zgodnie z danymi Związku Kontroli Dystrybucji Prasy tytuły te należały do najczęściej czytanych czasopism młodzieżowych w latach 2001-2006. Wyniki analizy pozwoliły stwierdzić, że badane czasopisma oferowały swoim czytelnikom przede wszystkim szczególne wartościowanie urody zewnętrznej, cielesności, erotyki, przyjemności, mody i konwencjonalnych wyobrażeń na temat związków międzyludzkich. Można było zatem wysnuć wniosek, że poprzez wymienione czasopisma konsekwentnie socjalizowano młodzież do świata konsumpcji jako niemającego alternatywy – najlepszego, opartego na życiu bieżącą chwilą i na hedonizmie, któremu nie przeciwstawiano innych wartości.

Deskryptory TESE: czytanie, czasopismo, socjalizacja, młodzież, literatura dla dzieci i młodzieży
TESE descriptors: reading, periodical, socialisation, youth, children's and youth literature
Publikacje:
  • Klimowicz, M. (2008). Semiologiczna analiza treści perswazyjnych w prasie młodzieżowej. W: K. Szafraniec (red.), Młodzież i oświata za burtą przemian (s. 88-99). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"