BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Związki wybranych aspektów zdrowia poznawczego i rozwoju morfofunkcjonalnego uczniów szkół wiejskich
Typ badania: podłużne
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Grzegorz Żurek
Abstrakt:

Badanie miało na celu charakterystykę związku między umiejętnością czytania i pisania jako wybranymi elementami zdrowia poznawczego a cechami rozwoju morfofunkcjonalnego 12-letnich uczniów wiejskich szkół podstawowych. Badanie miało charakter podłużny i przeprowadzono je dwukrotnie w odstępie trzyletnim w makroregionie dolnośląskim. Jako wskaźnik umiejętności czytania i pisania przyjęto wynik uzyskany przez uczniów w sprawdzianie kończącym szkołę podstawową. Do określenia cech rozwoju morfofunkcjonalnego zastosowano pomiar wysokości i masy ciała oraz wskaźnika BMI, wybrane testy z baterii Eurofit, pomiar zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych oraz pomiar gibkości. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić różnice w zakresie poziomu umiejętności czytania między dziewczętami i chłopcami. Również zależne od płci okazały się różnice w rozwoju morfofunkcjonalnym uczniów. Stwierdzono występowanie odmiennego doboru zmiennych powiązanych z wynikami z zakresu czytania i pisania.

Deskryptory TESE: czytanie, pisanie, wychowanie fizyczne, rozwój dziecka, rozwój fizyczny, rozwój poznawczy, rozwój motoryczny, umiejętności pisania, płeć
TESE descriptors: reading, writing, physical education, child development, physical development, cognitive development, motor development, written skills, gender
Publikacje:
  • Żurek, G. (2011). Związki wybranych aspektów zdrowia poznawczego i rozwoju morfofunkcjonalnego uczniów szkół wiejskich. W: Zdrowie środowiskowe dzieci z uwzględnieniem czynników żywieniowych, chemicznych i metali toksycznych. XVII Międzynarodowa Konferencja Naukowa. Legnica, 27-28 maja 2011. Pobrane z http://lib.grsu.by/library/data/resources/catalog/163837-355298.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"