Obserwuj
Tytuł badania: |
Skuteczność tradycyjnych i elektronicznych form kształcenia w zakresie przedmiotów ekonomicznych |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 – 2010 |
Badacz: |
Piotr Betlej |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja następujących hipotez: 1. Nauczanie komplementarne (blended learning) jest najlepszą formą kształcenia z punktu widzenia skuteczności mierzonej wynikami nauczania. 2. Formy nauczania tradycyjnego oraz zdalnego (e-learning) charakteryzują się podobną skutecznością kształcenia. 3. Skuteczność kształcenia uzależniona jest od typu charakteru danego przedmiotu. Badanie przeprowadzono wśród studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Składało się z trzech faz: przygotowawczej, zasadniczej i analitycznej. Ankietą badawczą (pierwsza – wstępna – miała za zadanie ustalenie preferencji form kształcenia; druga – końcowa – skupiała się na zebraniu opinii studentów o przeprowadzonych zajęciach) posłużono się w etapie zasadniczym w grupie 292 studentów. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że zajęcia tradycyjne i w formie blended learningu (TIK) mogą charakteryzować się podobną skutecznością kształcenia, niezależnie od typu nauczanego przedmiotu (opisowego lub ilościowego). Wykazano również, że zdaniem respondentów skuteczność nauczania uzależniona jest od typu i charakteru danego przedmiotu. Ustalono ponadto, że skuteczność kształcenia uzależniona jest od płci, a także dotychczasowej średniej ze studiów z podobnych przedmiotów. |
Deskryptory TESE: |
ekonomia, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, technologia informacyjno-komunikacyjna, student |
TESE descriptors: |
economics, distance learning, computer-assisted learning, ICT, student |
Publikacje: |
- Betlej, P. (2011). Skuteczność tradycyjnych i elektronicznych form kształcenia w zakresie przedmiotów ekonomicznych – wyniki badań. e-mentor, 5, 45-50.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.