BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Skuteczność tradycyjnych i elektronicznych form kształcenia w zakresie przedmiotów ekonomicznych
Instytucja:
Data: 2007 – 2010
Badacz: Piotr Betlej
Abstrakt:

Celem badania była weryfikacja następujących hipotez: 1. Nauczanie komplementarne (blended learning) jest najlepszą formą kształcenia z punktu widzenia skuteczności mierzonej wynikami nauczania. 2. Formy nauczania tradycyjnego oraz zdalnego (e-learning) charakteryzują się podobną skutecznością kształcenia. 3. Skuteczność kształcenia uzależniona jest od typu charakteru danego przedmiotu. Badanie przeprowadzono wśród studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Składało się z trzech faz: przygotowawczej, zasadniczej i analitycznej. Ankietą badawczą (pierwsza – wstępna – miała za zadanie ustalenie preferencji form kształcenia; druga – końcowa – skupiała się na zebraniu opinii studentów o przeprowadzonych zajęciach) posłużono się w etapie zasadniczym w grupie 292 studentów. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że zajęcia tradycyjne i w formie blended learningu (TIK) mogą charakteryzować się podobną skutecznością kształcenia, niezależnie od typu nauczanego przedmiotu (opisowego lub ilościowego). Wykazano również, że zdaniem respondentów skuteczność nauczania uzależniona jest od typu i charakteru danego przedmiotu. Ustalono ponadto, że skuteczność kształcenia uzależniona jest od płci, a także dotychczasowej średniej ze studiów z podobnych przedmiotów.

Deskryptory TESE: ekonomia, nauczanie na odległość, nauczanie wspomagane komputerem, technologia informacyjno-komunikacyjna, student
TESE descriptors: economics, distance learning, computer-assisted learning, ICT, student
Publikacje:
  • Betlej, P. (2011). Skuteczność tradycyjnych i elektronicznych form kształcenia w zakresie przedmiotów ekonomicznych – wyniki badań. e-mentor, 5, 45-50.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"