Obserwuj
Tytuł badania: |
Poziom kształcenia i przygotowania do zawodu na studiach bibliologicznych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu |
Instytucja: |
|
Data: |
2011 |
Badacz: |
Wanda Ciszewska, Małgorzata Kowalska |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie opinii studentów kierunku bibliologicznego na temat jakości kształcenia oraz stopnia przygotowania do podjęcia pracy zawodowej po zakończeniu studiów. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety na grupie 235 studentów wszystkich roczników, trybów (stacjonarnego i niestacjonarnego) oraz typów (licencjat, magisterium) studiów. Respondentom zadano pytania o pochodzenie, dotychczasowe wykształcenie, motywację wyboru danego kierunku, umiejętności w zakresie nowych technologii, wyszukiwania i opracowywania informacji, a także o ocenę poziomu studiów bibliologicznych, perspektyw na znalezienie pracy po ich zakończeniu i preferencje wykonywanego zawodu. Zdaniem 199 respondentów poziom trudności studiów bibliologicznych był średni. Dla 9% studentów studia okazały się jednak proste albo bardzo proste, a dla 6,4% trudne. 86,8% badanych uważało, że ukończenie dodatkowego kierunku studiów zwiększy ich szanse na pozyskanie dobrej pracy. 30,6% wszystkich respondentów rozważało możliwość podjęcia studiów na drugim fakultecie. Ponad połowa studentów chciała związać przyszłość z ukończonym kierunkiem studiów.
|
Deskryptory TESE: |
jakość kształcenia, ocena uczących się, student, standardy kształcenia, wyposażenie, nauki humanistyczne, wybór studiów |
TESE descriptors: |
quality of education, evaluation of students, student, learning standard, equipment, humanities, choice of studies |
Publikacje: |
- Kowalska, M. i Ciszewska, W. (2011). Poziom kształcenia i przygotowania do zawodu na studiach bibliologicznych w ocenie studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – wyniki badań ankietowych. e-mentor, 5(42). Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor42.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.