BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Poziom kształcenia i przygotowania do zawodu na studiach bibliologicznych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu
Instytucja:
Data: 2011
Badacz: Wanda Ciszewska, Małgorzata Kowalska
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii studentów kierunku bibliologicznego na temat jakości kształcenia oraz stopnia przygotowania do podjęcia pracy zawodowej po zakończeniu studiów. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza ankiety na grupie 235 studentów wszystkich roczników, trybów (stacjonarnego i niestacjonarnego) oraz typów (licencjat, magisterium) studiów. Respondentom zadano pytania o pochodzenie, dotychczasowe wykształcenie, motywację wyboru danego kierunku, umiejętności w zakresie nowych technologii, wyszukiwania i opracowywania informacji, a także o ocenę poziomu studiów bibliologicznych, perspektyw na znalezienie pracy po ich zakończeniu i preferencje wykonywanego zawodu. Zdaniem 199 respondentów poziom trudności studiów bibliologicznych był średni. Dla 9% studentów studia okazały się jednak proste albo bardzo proste, a dla 6,4% trudne. 86,8% badanych uważało, że ukończenie dodatkowego kierunku studiów zwiększy ich szanse na pozyskanie dobrej pracy. 30,6% wszystkich respondentów rozważało możliwość podjęcia studiów na drugim fakultecie. Ponad połowa studentów chciała związać przyszłość z ukończonym kierunkiem studiów.
 

Deskryptory TESE: jakość kształcenia, ocena uczących się, student, standardy kształcenia, wyposażenie, nauki humanistyczne, wybór studiów
TESE descriptors: quality of education, evaluation of students, student, learning standard, equipment, humanities, choice of studies
Publikacje:
  • Kowalska, M. i Ciszewska, W. (2011). Poziom kształcenia i przygotowania do zawodu na studiach bibliologicznych w ocenie studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – wyniki badań ankietowych. e-mentor, 5(42). Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/_pdf/ementor42.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"