Obserwuj
Tytuł badania: |
Trzymaj formę! |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Przemysław Biliński, Andrzej Wojtyła |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano w ramach programu edukacyjnego Trzymaj Formę! Projekt badawczy miał na celu zwiększenie świadomości dotyczącej wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie młodzieży. Przeprowadzono badania ankietowe wśród młodzieży gimnazjalnej z całej Polski (16 województw) oraz wśród 5,5 tys. rodziców na temat zachowań zdrowotnych w zakresie: zwyczajów żywieniowych, aktywności fizycznej, a także stosowania używek przez dzieci (tytoń, alkohol, narkotyki). Łącznie w badaniu uczestniczyło 12 005 respondentów. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że osoby uczestniczące w programie są bardziej zadowolone z własnego wyglądu, częściej spożywają pięć posiłków dziennie, rzadziej dojadają w ciągu nocy i częściej spożywają warzywa i surówki. 38% nastolatków deklarowało uprawianie jakiejś dyscypliny sportowej. 70% młodych uczestników programu uprawiało sport rekreacyjnie. Wśród 9360 uczniów gimnazjów 9% przyznało się do palenia papierosów, z czego 18% robiło to również w szkole. Najczęściej jednak uczniowie palili poza szkołą, podczas spotkań z kolegami (72% z grupy palących). Około 10% palących robiło to również w domu tak, żeby nie widzieli tego rodzice. 23% uczestników badania przyznało się do picia alkoholu, w tym co trzecia osoba robiła to rzadziej niż raz w tygodniu. Najczęściej spożywanym trunkiem przez młodzież było piwo. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, problemy zdrowotne, edukacja zdrowotna, edukacja żywieniowa, szkolnictwo średnie pierwszego stopnia, szkoła średnia, wychowanie fizyczne, uczeń, zdrowie, profilaktyka |
TESE descriptors: |
education, health problems, health education, nutrition education, lower secondary, secondary school, physical education, pupil, health, prevention |
Publikacje: |
- Trzymaj formę! (bdw.). Pobrane 6 lutego 2014 z http://www.trzymajforme.pl/index/?id=f899139df5e1059396431415e770c6dd
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.