BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Motywacja uczenia się licealistów
Data: 1990
Badacz: Barbara Hiszpańska
Abstrakt:

Celem badań było scharakteryzowanie motywacji uczenia się licealistów. Badaniami objęto 183 uczniów z sześciu klas trzecich liceów ogólnokształcących w Otwocku i Milanówku. 99% licealistów wskazało na samodzielnie wybrane wartości jako motywujące do uczenia się. Wyróżniono trzy grupy motywacji wewnętrznej: wartości poznawcze, osiągnięcie wykształcenia oraz dążenia prospołeczne. Chęć poznania świata deklarowało 84% badanych (w tym 19% wskazywało wartość poznawczą jako jedyną motywację do nauki). Dla 54% licealistów ważnym (w tym dla 2% jedynym) powodem nauki było osiągnięcie wykształcenia: zdanie matury i wstęp na uczelnię, a co za tym idzie – osiągnięcie wyższych zarobków w przyszłości i prestiż. Dla 20% młodzieży ważna w nauce była motywacja prospołeczna.

Deskryptory TESE: uczenie się, motywacja, uczeń, strategia uczenia się, tempo uczenia się, warunki kształcenia
TESE descriptors: learning, motivation, pupil, learning strategy, learning pace, learning context
Publikacje:
  • Hiszpańska, B. (1992). Motywacja uczenia się licealistów. Nowa Szkoła, 1, 29-30.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"