BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nowa skala ocen w opinii uczniów
Data: 1991
Badacz: Leonard Kulwanowski
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii uczniów na temat nowej skali ocen. Badanie przeprowadzono wśród 219 uczniów klas VI-VIII. W anonimowej ankiecie zamieszczono dwa pytania: Czy akceptujesz nową skalę ocen? Uzasadnij krótko swoje stanowisko oraz Przedstaw uwagi i propozycje dotyczące nowej skali ocen. 187 uczniów (85,4%) akceptowało nową skalę ocen. Negatywną opinię o skali wyraziło 25 badanych (11,4%). Siedmioro uczniów (3,2%) pozostało obojętnych na stosowaną skalę ocen. 18 osób spośród wszystkich respondentów uzasadniło swoją opinię. Badani określili nową skalę ocen jako obiektywniejszą i sprawiedliwszą w porównaniu z poprzednią. Analiza uczniowskich wypowiedzi pozwala wnioskować, że uczniowie w przeważającej liczbie akcpetują nową skalę ocen, chociaż proponują pewne poprawki. Badanie pokazało, że nauczyciele i uczniowie powinni lepiej zapoznać się z zasadami nowej skali ocen. Wyniki ankiety wskazały, że nauczyciele muszą dokładniej wyjaśnić uczniom zasady wystawiania ocen: celującej, miernej i niedostatecznej. 

Deskryptory TESE: ocenianie, ocena uczących się, uczeń, ankieta, postawa wobec szkoły, niezadowolenie ze szkoły
TESE descriptors: marking, evaluation of students, pupil, questionnaire, attitude towards school, school disaffection
Publikacje:
  • Kulwanowski, L. (1992). Nowa skala ocen w opinii uczniów. Nowa Szkoła, 5, 287-288.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"