BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nowa podstawa programowa wychowania fizycznego w gimnazjach w świetle badań
Instytucja:
Data: 2011
Badacz: Dorota Kozłowska, Krzysztof Ludwik Sobolewski
Abstrakt:

Analizę przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: 1) Czy w badanych szkołach istnieje w praktyce pełna oferta zajęć fakultatywnych? 2) Jakie zajęcia wybierają uczniowie w badanych szkołach? 3) Jakie motywatory wpływają na wybór określonego fakultetu z wychowania fizycznego? W przeglądzie badań wykorzystano wyniki ankiet przeprowadzonych przez studentów WSWFit w Białymstoku wśród uczniów z czterech szkół powiatu białostockiego (zlokalizowanych w Białymstoku, Dobrzyniewie Dużym i Kleosinie). W wyniku przeprowadzonej analizy okazało się, że najwięcej uczniów wybierało fakultet sportowy (56,8%). W dalszej kolejności respondenci decydowali się na fakultet rekreacyjny (19,54%), następnie fakultet taneczny (15,85%), najmniejszą popularnością cieszył się fakultet turystyczny (9,36%). Tylko w jednej placówce nie proponowano wszystkich fakultetów. Wśród motywów wyboru formy zajęć znalazły się przede wszystkim: zainteresowania uczniów, wpływ szkoły, postawa nauczyciela oraz dyrekcji szkoły. Na podstawie otrzymanego materiału sformułowano wniosek o potrzebie skorygowania nowej podstawy programowej w kierunku obowiązkowego wyboru wszystkich rodzajów fakultetów w cyklu trzyletniej nauki w gimnazjum (takie rozwiązanie pozwoliłoby uniknąć jednokierunkowego rozwoju uczniów w sytuacji wyboru tylko jednego fakultetu obowiązkowego w trakcie trwania nauki w gimnazjum).

Deskryptory TESE: program nauczania, nauczanie, wychowanie fizyczne, gimnazjum, nauczyciel, uczeń, młodzież, rozwój fizyczny
TESE descriptors: curriculum, teaching, physical education, lower secondary, teacher, pupil, youth, physical development
Publikacje:
  • Sobolewski, K.L. i Kozłowska, D. (2011). Nowa podstawa programowa wychowania fizycznego w gimnazjach w świetle badań. Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku, 7, 98-101.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"