BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zaufanie jako element kapitału społecznego i warunek społecznego funkcjonowania studentów
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Krzysztof Zdziarski
Abstrakt:

Przedmiotem badania było określenie zasobu kapitału społecznego młodzieży akademickiej. Posłużono się metodą sondażu, który przeprowadzono wśród 105 studentów trzeciego roku niestacjonarnych studiów w Wyższej Szkole Techniczno-Ekonomicznej w Szczecinie. Studenci zostali poproszeni w ankiecie o określenie swojego zaufania do wskazanych instytucji i osób publicznych. Sądom raczej ufało 14,28% respondentów, okazjonalnie 57,14%, a wcale nie ufało 28,57%. Podobny odsetek studentów deklarował zaufanie wobec policji – 15,23% raczej ufało, 41,9% okazjonalnie, a 42,85% wcale nie ufało. Wojsku raczej ufało 27,61% studentów, 47,61% okazjonalnie, a 24,76% nie ufało. Całkowite zaufanie wobec Caritasu prezentowało 0,95% ankietowanych, 40,95% raczej ufało, 49,52% okazjonalnie, a 8,57% w ogóle nie ufało. Orkiestrze Świątecznej Pomocy całkowicie ufało 11,42%, raczej – 32,38%, okazjonalnie – 42,85%, a 13,33% w ogóle nie ufało. Wyniki badania wykazały ponadto, że studenci w bardzo małym stopniu ufali osobom sprawującym funkcje państwowe, wybieranym przez społeczeństwo. Radnym w ogóle nie ufało 70% badanych, a posłom – 76,19%. Prawie 66% respondentów w wielu okolicznościach było skłonnych darzyć zaufaniem uczelnię, w której się uczyli. Wykładowcom przedmiotów technicznych całkowicie ufało 3,8% studentów, raczej – 35,23%, okazjonalnie – 49,52%, wcale nie ufało natomiast 11,42%. Osobom wykładającym przedmioty humanistyczne całkowicie ufało 8,57% badanych, raczej – 49,52%, okazjonalnie – 35,23%, a wcale nie ufało 7,61%.

Deskryptory TESE: postawa, postawa wobec szkoły, jakość kształcenia, student, polityka, administracja, administracja edukacyjna
TESE descriptors: attitude, attitude towards school, quality of education, student, politics, administration, educational administration
Publikacje:
  • Zdziarski, K. (2011). Zaufanie jako element kapitału społecznego i warunek społecznego funkcjonowania studentów. Pedagogika Szkoły Wyższej, 2, 107-117.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"