Tytuł badania: |
Rak szyjki macicy w świadomości młodzieży ponadgimnazjalnej. Na przykładzie projektu kampanii społecznej dotyczącej profilaktyki raka szyjki macicy |
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Agnieszka Skorupa |
Abstrakt: |
Badanie ankietowe stanowiło jeden z etapów realizacji kampanii społecznej dotyczącej profilaktyki raka szyjki macicy Nie wycofuj się rakiem skierowanej do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Wyniki ankiety miały posłużyć realizatorom kampanii do opracowania interaktywnych warsztatów dla młodzieży. Ankietą przeznaczoną do diagnozy świadomości epidemiologii raka szyjki macicy objęto w sumie 622 uczennice szkół ponadgimnazjalnych różnego typu z województwa śląskiego. Wiek badanych mieścił się w przedziale 15-19 lat. Większość uczęszczała do liceum ogólnokształcącego. Rodzice posiadali najczęściej wykształcenie średnie. Wyniki badania ujawniły, że większość respondentek nie była jeszcze nigdy na wizycie u lekarza ginekologa. 39,5% uczennic wykazywało nierealistyczny optymizm w kwestii własnego zagrożenia chorobą. U badanych stwierdzono ponadto poważne braki w wiedzy na temat raka szyjki macicy. Najniższy poziom wiadomości cechował dziewczęta aktywne seksualnie (23% respondentek). |
Author's Keywords: |
cervical cancer, social campaign, pro-health attitude, youths |
Deskryptory TESE: |
choroba, zdrowie, medycyna człowieka, gimnazjum, płeć żeńska, wiedza |
TESE descriptors: |
illness, health, human medicine, lower secondary, female, knowledge |
Publikacje: |
- Skorupa, A. (2013). Rak szyjki macicy w świadomości młodzieży ponadgimnazjalnej. Na przykładzie projektu kampanii społecznej dotyczącej profilaktyki raka szyjki macicy. Chowanna, 1(40), 255-269.
|