BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Studenci kierunków pedagogicznych o sobie, uczelni i przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego
Instytucja:
Data: maj 1989
Badacz: Teresa Elżbieta Dąbrowska
Abstrakt:

Celem sondażu było uzyskanie odpowiedzi na pytania dotyczące: 1. satysfakcji studentów z wyboru kierunku studiów; 2. czynników i okoliczności decydujących o wyborze studiów; 3. oceny zdolności pedagogicznych przez studentów; 4. oczekiwań studentów w zakresie wzbogacenia i uatrakcyjnienia studiów; 5. wyobrażeń związanych ze studiami; 6. związku planów życiowych ze studiami pedagogicznymi. Anonimową ankietę – składającą się z 15 pytań – przeprowadzono wśród 173 studentów studiów dziennych Oddziału Zamiejscowego Wydziału Pedagogicznego w Łomży – filii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Wśród badanych było pięciu mężczyzn. Studenci pochodzili z rodzin chłopskich, robotniczych i inteligenckich (najmniej osób wywodziło się z rodzin rolniczych). Ponad 60% z nich mieszkało w miastach. 60% respondentów ukończyło liceum ogólnokształcące; 26% było absolwentami studium nauczycielskiego. Najczęstsze motywy podjęcia studiów pedagogicznych wskazywane przez studentów to: zainteresowania i zamiłowania (61%), atrakcyjność pracy w szkole (49,1%). 40% studentów zadeklarowało satysfakcję z podjętych studiów. 40% badanych wybrało studia na uczelni w Łomży, ponieważ nie dostali się na inną uczelnię. Badani oceniali dosyć pozytywnie swoje zdolności pedagogiczne – 0,5% osób stwierdziło, że nie ma takich predyspozycji. Ponad 90% studentów zamierzało pracować – po ukończeniu nauki – w szkole.
 

Deskryptory TESE: student, samoocena, ewaluacja przez słuchaczy, wybór studiów, ankieta, motywacja
TESE descriptors: student, self-evaluation, evaluation by students, choice of studies, questionnaire, motivation
Publikacje:
  • Pajka, S. (1991). Studenci kierunków pedagogicznych o sobie, uczelni i przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego. Ruch Pedagogiczny, 5-6, 84-93.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"