BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Depresja a Ja odzwierciedlone
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Weronika Juroszek
Abstrakt:

Celem badania było określenie związku między depresją a Ja odzwierciedlonym, czyli przekonaniem na temat tego, jak jest się postrzeganym przez otoczenie. Badaniem objęto 272 uczniów katowickich szkół średnich (IV LO, X LO i Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych), w tym 176 dziewcząt i 96 chłopców w wieku 17-18 lat. Zastosowano Inwentarz Depresji Becka i Kwestionariusz Jak jestem postrzegany przez innych? własnego autorstwa. Uzyskane wyniki częściowo potwierdziły postawioną hipotezę badawczą, zgodnie z którą uczniowie o wysokich wynikach w skali depresji cechują się mniej pozytywnym Ja odzwierciedlonym niż uczniowie o niskich wynikach w skali depresji. Hipoteza ta potwierdziła się jedynie w grupie chłopców – chłopcy bardziej depresyjni byli przekonani, że są gorzej postrzegani przez innych.

Autorskie słowa kluczowe: depresja, lęk społeczny, Ja odzwierciedlone
Author's Keywords: depression, looking-glass self
Deskryptory TESE: samoocena, szkoła średnia, szkoła średnia o profilu zawodowym, płeć, psychologia
TESE descriptors: self-evaluation, secondary school, vocational school, gender, psychology
Publikacje:
  • Juroszek, W. (2013). Depresja a Ja odzwierciedlone. Horyzonty Wychowania, 21, 201-214.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"