Tytuł badania: |
Stresory studentek i studentów studiów niestacjonarnych |
Instytucja: |
|
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Renata Sikora |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie stresorów w postaci wyzwań, problemów i trudności, z jakimi borykają się studentki i studenci studiów niestacjonarnych. Badaniem objęto 104 osoby, w tym 71 kobiet i 33 mężczyzn o średniej wieku 31 lat (SD = 9,77) studiujących na drugim roku studiów magisterskich w trybie niestacjonarnym, odpłatnym. 70% badanych pracowało zawodowo w czasie przeprowadzenia badania. Zastosowano kwestionariusz ankiety własnej konstrukcji. Spośród 248 stresorów wymienionych przez studentów wyróżniono sześć kategorii. Najliczniejsza grupa trudności dotyczyła wykonywanej przez badanych pracy lub jej braku. Kolejną kategorią w hierarchii stresorów był problem łączenia życia zawodowego i rodzinnego z wymogami studiowania. W wypowiedziach studentek i studentów pojawiły się również problem braku czasu dla rodziny i bliskich, trudności materialne oraz przeżywanie choroby własnej lub kogoś bliskiego. |
Autorskie słowa kluczowe: |
stres, płeć, stresory osób dorosłych, studia niestacjonarne |
Author's Keywords: |
stress, sex, adults' stressors, part-time studies |
Deskryptory TESE: |
szkoła wyższa, wybór studiów, praca, rodzina, dorosły student |
TESE descriptors: |
higher education, choice of studies, labour, family, mature student |
Publikacje: |
- Sikora, R. (2012). Stresory studentek i studentów studiów niestacjonarnych. Edukacja Dorosłych, 2, 143-152.
|