BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przestrzenie aktywności edukacyjno-zawodowej studentów studiów niestacjonarnych
Instytucja:
Data: 2010 – 2011
Badacz: Ryszard Kałużny
Abstrakt:

Celem badania było określenie cech społeczno-demograficznych, wyróżniających studentów studiów niestacjonarnych, podejmowanych przez nich aktywności w obszarach kształcenia nieformalnego i pozaformalnego oraz stopnia zgodności kierunku ich studiów z wykonywaną pracą zawodową. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego oraz technikę ankiety (kwestionariusz własnej konstrukcji). Badaniem objęto 131 studentów drugiego roku studiów licencjackich niestacjonarnych, w tym 35 studentów uczelni publicznej i 44 studentów uczelni niepublicznej z Wrocławia oraz 52 studentów uczelni niepublicznej z Kłodzka. Wśród studentów niestacjonarnej pedagogiki uczyło się trzykrotnie więcej kobiet niż mężczyzn, z kolei bezpieczeństwo narodowe studiowało jedynie 14% kobiet. Średni wiek studentów wynosił 25 lat. Byli to przede wszystkim absolwenci liceów ogólnokształcących. Najczęściej wskazywaną przestrzenią aktywności edukacyjno-zawodowej była praca zarobkowa. Była ona zbieżna z kierunkiem studiów 20% badanych, przy czym dla większości studentów praca zawodowa w minimalnym stopniu dostarczała doświadczeń konfrontowanych i wykorzystywanych w procesie kształcenia. Tylko nieliczni studenci podejmowali działalność społeczną i/lub kulturalną. Większość osób wykonujących pracę niezgodną z ich zainteresowaniami oraz przejawiających bierność w innych obszarach kształcenia nieformalnego zamierzała po ukończeniu studiów podjąć zawód związany z pedagogiką.

Autorskie słowa kluczowe: aktywność edukacyjna, aktywność, studia niestacjonarne, aktywność zawodowa, kształcenie formalne, kształcenie nieformalne, kształcenie pozaformalne, samokształcenie
Author's Keywords: educational activeness, activity, part-time studies, professional activity, formal education, informal education, non-formal education, self-study
Deskryptory TESE: student, szkoła wyższa, dorosły student, motywacja, postawa, praca, studia wyższe pierwszego stopnia, kształcenie formalne, kształcenie nieformalne, kształcenie pozaformalne, edukacja dorosłych
TESE descriptors: student, higher education, mature student, motivation, attitude, labour, bachelor degree studies, formal education, informal learning, non-formal learning, adult education
Publikacje:
  • Kałużny, R. (2012). Przestrzenie aktywności edukacyjno-zawodowej studentów studiów niestacjonarnych. Edukacja Dorosłych, 2, 81-91.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"