BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Internet – możliwości i zagrożenia dla edukacji
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Jarosław Strusiński
Abstrakt:

Celem badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie o zagrożenia i korzyści wiążące się z korzystaniem z internetu oraz o zakres, w jakim zasoby edukacyjne internetu wykorzystywane są w procesie kształcenia. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Kwestionariusz własnej konstrukcji skierowany był do uczniów gimnazjum (N = 159). Dane te uzupełniono wywiadami z pedagogami (N = 10) oraz obserwacjami przeprowadzonymi w ramach praktyk studenckich w gimnazjum i szkole podstawowej. Terenem badania były Zabierzów i Radom. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że 88% uczniów często korzystało z internetu do wyszukiwania materiałów edukacyjnych, 12% – rzadko, 3% – nigdy. 62% ogółu młodzieży traktowało znalezione materiały jako gotowce, z czego 72% w ogóle nie weryfikowało odnalezionych informacji i tyle samo nie podawało źródła. Znakomita większość badanych posiadała dostęp do internetu w domu i korzystała z niego przynajmniej raz dziennie. Brak jakichkolwiek ograniczeń ze strony rodziców w korzystaniu z internetu dotyczył 98% młodzieży. W 92% przypadków rodzice w ogóle nie korzystali z internetu wspólnie z dziećmi. 95% uczniów stwierdziło, że nie ma żadnych zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu.

Autorskie słowa kluczowe: Internet, edukacja informatyczna, zagrożenia dla edukacji
Author's Keywords: Internet, IT education, threats to education
Deskryptory TESE: Internet, komputer, korzystanie z Internetu, gimnazjum, relacja rodzice – dziecko, pedagogika czasu wolnego
TESE descriptors: Internet, computer, Internet usage, lower secondary, parent-child relation, leisure education
Publikacje:
  • Strusiński, J. (2011). Internet – możliwości i zagrożenia dla edukacji. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 3, 114-116.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"